گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

قمار ال سالوادو روی ارزهای دیجیتال!

کدخبر: ۴۳۹۹۸۴
اقتصادنیوز: ال‌سالوادور با وجود هشدارها سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی را از مالیات آزاد کرد. تحلیل‌گران همچنان بر غیر واقع‌بینانه بودن اظهارات فدرال رزرو در مورد گذرا بودن تورم تاکید دارند.
قمار ال سالوادو روی ارزهای دیجیتال!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 42 دقیقه عصر به وقت ایران روی 45 هزار و 351 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود. تغییرات قیمتی 7 روزه بیت کوین همچنان منفی بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 854 میلیارد دلار رسیده بود.

قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز تغییرات مثبت 24 ساعته و تغییرات منفی 7 روزه را به ثبت رسانده بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 332 دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 391 میلیارد دلار رسیده بود.

حمایت ال سالوادور از سرمایه‌گذاری‌های دیجیتالی

ال سالوادور، نخستین کشوری که بیت کوین را در کنار دلار به عنوان پول رسمی قبول کرده است، سعی در تشویق سرمایه‌گذاران خارجی دارد، در نتیجه اگر شخصی دارایی‌های دیجیتال داشته باشد و سود بالایی کسب کند، مالیاتی در کار نخواهد بود. افراد خبره در مورد نوسان بالای قیمت بیت کوین و تاثیری که اقدام ال سالوادور به عنوان یک کشور فقیر و با نرخ بالای بیکاری می‌تواند بر تورم و سطح قیمت‌ها بگذارد هشدار داده‌اند، اما به نظر می‌رسد سیاست ال سالوادور در حال حاضر پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال است

اظهارات فدرال رزرو در مورد تورم واقع‌بینانه نیست

طلا

قیمت طلا در آخرین روز کار هفته گذشته (جمعه) نتوانست مرز 1800 دلار را حفظ کند و در نهایت روی 1787 دلار قرار گرفت. فردا نخستین روز کاری هفته برای فلز گرانبهاست و تحلیل‌گران همچنان معتقدند اظهارات فدرال رزرو در مورد گذرا بودن تورم غیر واقع‌بینانه است. در مورد برخی از کالاها تغییرات قیمتی موقتی بود، اما اگر قیمت‌ها به صورت کلی افزایش پیدا کنند، تورم وجود دارد. فدرال رزرو با افزایش قیمت دارایی‌ها، کاهش خرید دارایی را به عنوان یک سیاست انقباضی و ضد تورمی به زودی آغاز خواهد کرد. احتمالا فدرال رزرو مجبور می‌شود به زودی نرخ بهره را نیز بالا ببرد. در حالت کلی می‌توان گفت آمارها نشان نمی‌دهند که تورم گذارا باشد، اما بازار، بیشتر از آمارها، حرف فدرال رزرو را باور کرده است. به هر روی طلا تنها مانع در مقابل تورم نیست و شاید بهترین آن‌ها هم نباشد، اما نکته قابل توجه این است که در شرایط رکودی نیز طلا می‌تواند جایگاه خود را به خوبی حفظ کند و از جهت مدیریت ریسک طلا سرمایه‌گذاری مناسبی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید