راه کسب سود در بازار دلار

موضع تماشاچیان بازار ارز/آینده دلار در کوتاه مدت

کدخبر: ۴۴۲۰۲۴
پیش بینی می شود تا اطلاع ثانونی قیمت دلار در همین بازه۲۶ هزار و ۷۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان به نوسانات خود ادامه خواهد داد. با این حال‌،‌ یک عامل می تواند جریان وقایع بازار ارز را بر هم بزند و آن، نوسانات حواله درهم است.
موضع تماشاچیان بازار ارز/آینده دلار در کوتاه مدت

به گزارش اقتصادنیوز، بیشتر معامله گران ارزی از نوسانات فشرده روزهای اخیر دلار خسته شده اند. بازار فردوسی شاهد حضور تعداد زیادی از افراد است، ولی اکثر آن ها تماشاچی وقایع بازار هستند یا تنها اقدام به معاملات خرد می کنند. این دسته از معامله گران معمولا اظهار می کنند که مذاکرات هسته ای به زودی آغاز نخواهد شد و  لغو تحریم ها نیز به راحتی صورت نخواهد گرفت. با این حال، این اظهارنظرها بیشتر حالت گمانه زنی دارد و حاضر نیستند که معاملات خود را بر اساس آن، تنظیم کنند.

راه کسب سود در بازار دلار

دسته دیگری از معامله گران خرد بیشتر به دنبال کسب سود از اختلاف نرخ صرافی های بانکی با بازار آزاد هستند. آن ها معمولا از کارت ملی افراد برای خرید دلار بانکی استفاده می کنند و بعد در حاشیه مرکز تجارت جهانی، سعی می کنند ارزهای خریداری شده را به مشتریان و بعضا مهاجران بفروشند. گشت و گذاری در فضای بازار نشان می دهد که اسکناس آمریکایی و یورو در بازار به اندازه زیادی وجود دارد. در واقع در گذشته خرید دلار و یورو به راحتی ممکن نبود و جست و جوی زیادی را می طلبید. ولی اخیرا،‌افراد زیادی در حاشیه بازار یا صرافی های غیردولتی،‌اقدام به عرضه ارز میکنند.

یکی از دلایل این موضوع آن است که قیمت دلار در یک دامنه مشخص قرار گرفته است و به همین دلیل، معامله گران نگرانی کمتری نسبت به نوسانات آنی دارند. آن ها سعی می کنند از فرصت های محدود برای سودگیری های اندک استفاده کنند.

پشت خطی

آینده دلار در بازه کوتاه مدت

تا زمانی که فضای توصیف شده بر بازار حکم فرما باشد، دلار در همین بازه۲۶ هزار و ۷۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان به نوسانات خود ادامه خواهد داد. با این حال‌،‌  یک عامل می تواند جریان وقایع بازار ارز را بر هم بزند و آن، نوسانات حواله ای است. معامله گران گوش به زنگ هستند که در صورت نوسان غیر معمول در بازار درهم، موقعیت خرید و فروش جدیدی را برای خود تعریف کنند. در شرایط فعلی محدوده مورد توجه معامله گران دلار مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی درهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید