نامه یک زن، بازار طلا را بهم ریخت

حرکت به عقب نهنگ های بیت کوین

کدخبر: ۴۴۳۸۷۹
نامه جانت یلن قیمت طلا را نزولی کرد و موجب سقوط شاخص های سهام شد در بازار بیت کوین نیز حرکت معامله گران بزرگ نشان از نزول دارد.
حرکت به عقب نهنگ های بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، سخنان جانت یلن ، وزیر خزانه داری ایالات متحده  در مجلس سنای آمریکا موجب سقوط قیمت طلا و شاخص سهام در آمریکا شد. او روز گذشته خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفت: اگر سقف بدهی به موقع افزایش نیابد ، ایالات متحده معوق می کند ، که می تواند باعث بحران مالی شود و دلار آمریکا را تضعیف کند.

سقف بدهی ایالات متحده یا محدودیت بدهی یک محدودیت قانونی برای میزان بدهی ملی است که می تواند توسط خزانه داری ایالات متحده متحمل شود ، بنابراین میزان وام دولت فدرال را محدود می کند. سقف بدهی یک رقم کلی است که در مورد بدهی ناخالص ، که شامل بدهی در دست مردم و حسابهای درون دولتی است ، اعمال می شود.


همچنین بخوانید:

>>> خبر بد برای بیت کوین

>>> بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین این افراد هستند


مدیریت بدهی عمومی ایالات متحده بخش مهمی از اقتصاد کلان اقتصاد و سیستم مالی ایالات متحده است و سقف بدهی محدودیتی برای توانایی اجرایی در مدیریت اقتصاد ایالات متحده است. بر اساس ماده 1 بخش 8 قانون اساسی ایالات متحده  تنها کنگره می تواند به تغییر سقف  بدهی ایالات متحده اجازه دهد.کنگره برای مجموع اوراق قرضه جدید که می تواند منتشر شود ، محدودیت کلی یا "سقف" تعیین می کند.

این تعیین سقف در سال های گذشته محل چالش دولت آمریکا و کنگره بوده است اختلاف میان سیاست گذاران آمریکایی هرگاه به زمان موعد تغییر سقف نزدیک می شوند سر باز می کند.

یلن که برای راضی کردن اعضای سنا حاضر شده بود در هنگام شهادت خود در  این مجلس گفت: "اگر سقف بدهی افزایش پیدا نکند ، یک بحران مالی ، یک فاجعه به وجود می آید. این اعتماد به دلار را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف می کند . یک زخم با ابعاد عظیمی خواهد بود."

او افزود:"ضروری است که کنگره به سرعت به تغییر سقف ببدهی بپردازد. در غیر این صورت ، آمریکا برای اولین بار در تاریخ دچار نکول می شود مساله ای که اعتقاد و اعتبار کامل به ایالات متحده را مختل می کند.

یلن در نامه جداگانه ای که سه شنبه صبح به کنگره ارسال کرد ، تصریح کرد که سقف بدهی ها باید تا 18 اکتبر افزایش یابد تا از یک بلای اقتصادی جلوگیری شود.

وی نوشت: "ما اکنون برآورد می کنیم که اگر کنگره برای افزایش یا تعلیق محدودیت بدهی تا 18 اکتبر اقدام نکرده باشد ، خزانه داری به احتمال زیاد اقدامات فوق العاده خود را به پایان می رساند." "در آن زمان ، منابع خزانه داری به سرعت تمام می شود. مشخص نیست که آیا می توانیم به تعهدات ملت بعد از آن تاریخ عمل کنیم یا خیر."

یلن خاطرنشان کرد: افزایش سقف بدهی مربوط به پرداخت قبوض موجود است و "جلوگیری از یک رویداد فاجعه بار برای اقتصاد ما ضروری است."

بازار طلا با توجه به اظهارات یلن دچار مشکل شد زیرا بازده خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسید و سهام ایالات متحده سقوط کرد. شاخص اس اند پی 500 سقوط دو درصدی را تجربه کرد میانگین صنعتی داوجونز 2 درصد یا 569 واحد کاهش یافت ، نزدک نیز 2.8 درصد ریزش رت تجربه کرد.

معاملات آتی طلای دسامبر Comex با ضررهای دو رقمی روبرو شد و آخرین بار در 1739.80 دلار معامله شد که نزدیک به یک درصد در روز کاهش یافت.

حرکت به عقب نهنگ های بیت کوین

در بازار بیت کوین داده های روی زنجیره نشان می دهد که نسبت نهنگ ها از مرز نیم فراتر رفته است ، این اتفاق از لحاظ تاریخی نشانه این است که نهنگ ها در کوتاه مدت در حال تخلیه دارایی هستند وشروع به فروش سکه های خود کردند این سیگنال معمولاً به معنای چشم انداز نزولی برای رمزنگاری در کوتاه مدت است. نسبت نهنگ BTC all exchange یک شاخص است که برآوردی از تعداد معامله گران بزرگ است که سکه های خود را به صرافی ها ارسال می کنند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید