معادل دلاری قیمت درهم بالای مرز 28 هزار و 300 تومان قرار گرفت

دلار صعودی شد /دلار جای طلا را برای سکه پُر کرد

کدخبر: ۴۴۳۹۶۸
اخباری برجامی قیمت دلار را به کانال 28 هزار تومان هدایت کرد و رشد قیمت دلار کمک کرد، قیمت سکه امامی با وجود عملکرد ضعیف طلا نزدیک 12 میلیون تومان معامله شود.
دلار صعودی شد /دلار جای طلا را برای سکه پُر کرد

به گزارش  اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی 27 هزار و 900 تومان قرار داشت، از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرده و به اعتقاد تحلیل‌گران این ظرفیت را داشت که وارد کانال 28 هزار تومان شود.

همین اتفاق نیز رخ داد، قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته در کانال 28 هزار تومان قرار گرفت و معاملات امروز را نیز با قیمت 28 هزار و 180 تومان آغاز کرد.

قیمت دلار پیش از این در ششم شهریور ماه رقم‌های بالای 28 هزار تومان را تجربه کرده بود. محرک اصلی که این بار قیمت دلار را به کانال 28 هزار تومان هدایت کرد، اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل و مطرح کردن احتمال بروز یک بحران با خطرناک‌تر شدن برنامه اتمی ایران عنوان می‌شود.

البته دیروز مقدار عرضه دلار در بازار متشکل نیز قدری افت کرده بود، عرضه دلار در روز گذشته هنوز بالای متوسط بود، با این وجود افت عرضه در روزی که قیمت دلار در حال افزایش بود، احتمالا باعث شد، رشد قیمت‌ قدری شدت گیرد.

معدل دلاری قیمت درهم از مرز حساس عبور کرد

همراه با افزایش قیمت دلار، قیمت درهم امارات نیز افزایش یافت و بالای مرز 7 هزار و 700 تومان قرار گرفت، قیمت درهم در شروع معاملات امروز 7 هزار و 720 تومان بود.

با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (3.673) عدد 28 هزار و 356 تومان به دست می‌آمد. با ورود دلار به کانال 28 هزار تومان مرز حساس بعدی 28 هزار و 300 تومان عنوان می‌شد، قرار گرفتن معادل درهمی دلار بالای این مرز می‌توانست، شانس دلار برای عبور از مرز حساس را افزایش دهد. البته احتمال اینکه افزایش قیمت دلار احساسی و ناگهانی اتفاق افتاده باشد و قیمت دلار دوباره بازگشت کند نیز زیاد بود.

قیمت سکه نزدیک 12 میلیون تومان است

بازار ارز دلار

قیمت طلای جهانی در ساعت 11 و 24 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1739 دلار قرار داشت و هنوز نتوانسته بود، افت این هفته را جبران کند. سکه امامی در شروع معاملات امروز حدود 12 میلیون تومان مبادله می‌شد، افزایش قیمت دلار به کمک قیمت سکه آمده و مانع افت آن شده بود. با احتساب قیمت 28 هزار و 180 تومان برای دلار، اندازه حباب قیمتی سکه 12 میلیون تومانی حدود 4 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمتی سکه نسبتا بزرگ بود و نشان می‌داد انتظارات افزایشی در بازار سکه قابل توجه است.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. معادل دلاری درهم بالای مرز 28 هزار و 300 تومان ایستاد. قیمت سکه حدود 12 میلیون تومان بود و اندازه بزرگ حباب نشان از انتظارات افزایشی در بازار سکه داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید