گزارش اقتصادنیوز از آمار کلیدی بازارهای جهانی درهفته پیش‌رو

معامله‌گران طلا در انتظار سیاست‌های جدید فدرال‌رزور

کدخبر: ۴۵۱۳۳۲
اقتصادنیوز: با توجه به تیپرینگ«کاهش سرعت خرید دارایی» فدرال رزرو، نوسانات طلا در هفته جاری چگونه پیش‌بینی می‌شود؟
معامله‌گران طلا در انتظار سیاست‌های جدید فدرال‌رزور

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای اخیر خیزهای اونس طلا برای جهش به بالای مرز  1800 دلار  همچنان محدود بوده است. 

بارت ملک، رئیس TD Securities درباره نوسانات آتی طلا به کیتکو نیوز گفت: « در کوتاه مدت، بازار در حال پیش بینی کاهش قیمت در ماه نوامبر(آذر) است. من گمان می کنم که سیاست‌های فدرال رزرو باعث کاهش قیمت طلا شود.»

ملک افزود: طلا برای مدتی در این محدوده گسترده معامله خواهد شد. ما به 1806 دلار رسیدیم، اما اکنون دوباره روند کاهشی را طی می‌کنیم. با توجه به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی کانادا بسیاری پیش بینی می کنند فدرال‌رزرو  نیز در مقطعی، اقدامی مشابه انجام دهد. 

طبق اخبار رسیده روز 4 شنبه نرخ بهره  توسط فدرال رزرو اعلام خواهد شد.

طلا

دلار در هفته  پیش‌رو

در این هفته شاهد رویدادهای مهمی هستیم که می‌تواند موجب نوسانات گسترده در شاخص دلار شود. در اوایل هفته، شاخص مدیران خرید آمریکا در بخش تولید منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که داده‌های نظرسنجی ISM(موسسه مدیریت تامین)  بر تحولات بازار تاثیر گذار باشد. 

در روز چهارشنبه، آمار اشتغال غیرکشاورزی ADP و PMI بخش خدمات منتشر خواهد شد.

با این حال باید تاکید کرد که مهم‌ترین رویداد روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو رقم خواهد خورد. در این روز سیاست‌های پولی فدرال رزرو منتشر خواهد شد. هرچند که بازارها روند کاهشی را پذیرفته‌اند، اما امیدوارند که سیاست نرخ بهره فدرال‌رزرو بدون تغییر باقی بماند.

شایان ذکر است در هفته منتهی به 29 اکتبر، شاخص دلار آمریکا با 0.51 درصد افزایش به 94.123 رسید.

یورو در هفته  پیش‌رو

یورو هم هفته شلوغی در زمینه رویدادهای اقتصادی در پیش دارد.در اوایل هفته، شاخص مدیران خرید PMI های خرده فروشی و تولید آلمان در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با ممانعت از بازنگری در PMI های اولیه، انتظار می رود ارقام خرده فروشی و PMI ایتالیا و منطقه یورو کلیدی باشند.

در روز پنجشنبه، سفارشات کارخانه های آلمان و PMI های بخش خدمات جهت بازار را ارائه خواهند داد. همچنین در پایان هفته، تولید صنعتی آلمان و ارقام خرده فروشی منطقه یورو نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

در هفته گذشته، یورو با 0.73 درصد کاهش به 1.1558 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید