گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

سقوط طلا پیش از اعلامیه فدرال رزرو

کدخبر: ۴۵۲۰۹۵
اقتصادنیوز: امروز بازار طلا در انتظار اعلام نظر فدرال‌رزرو، روند نزولی با شیب تند را تجربه کرد.
سقوط طلا پیش از اعلامیه فدرال رزرو

به گزارش اقتصادنیوز ، در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو درباره پیش‌بینی نرخ تورم و تصمیم‌گیری درباره اوراق بدهی، برخی احتمالات درباره کاهش سریع تر از حد انتظار میزان محرک‌های اقتصادی توسط این نهاد موجب تزلزل در بازار طلا شد. این امر موجب شد که  قیمت طلا بیش از 1 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد دو هفته اخیر رسید.

امروز هر اونس طلا با 1.1 درصد کاهش به 1766.91 دلار رسید.

کریگ ارلام، تحلیلگر OANDA در این باره تاکید کرد: «ما ممکن است شاهد برخی واکنش ها احساسی و محتاطانه قبل از اعلام نظر فدرال رزروز باشیم، این امر به سبب برخی نگرانی‌ها درباره سرعت بیش از پیش‌بینی‌ها در زمینه کاهش محرک‌های مالی دوره کرونا توسط فدرال رزرو است.» 

رسانه‌ها خبر دادند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنان بر این دیدگاه تاکید خواهد کرد که تورم خود به خود اصلاح خواهد شد اما برای مدتی طولانی تر از آنچه در گذشته پیش بینی می شد باقی خواهد ماند.

سیاست‌های جدید فدرال رزرو تا ساعاتی دیگر «۲۱:۳۰ به وقت تهران» اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد فدرال‌رزرو  هر ماه 15 میلیارد دلار خرید ماهانه اوراق قرضه را کاهش دهد و تا اواسط سال 2022 این میزان به پایان می رسد.

پیتر فرتیگ، تحلیلگر تحقیقات کمیت کالا در این باره تصریح کرد: سوال مهم این خواهد بود: آنها چقدر خرید ماهانه اوراق قرضه را کاهش خواهند داد؟

روند سیاست‌های پولیآمریکا به افزایش شدید قیمت طلا از زمان بحران مالی اواخر دهه 2000  رشد چشمگیری داشته است. زیرا نرخ های بهره پایین هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده را کاهش داده و نگرانی های تورمی باعث افزایش تقاضا برای پوشش ریسک شده است. 

در بخش کلان هم باید تاکید کرد، حقوق و دستمزد خصوصی آمریکا در ماه اکتبر(شهریور) بیش از حد انتظار افزایش یافت که نشان می دهد بازار کار و اقتصاد کلی در اوایل سه ماهه چهارم در حال احیای مجدد حرکت هستند.

gold (1)

نزول بیت کوین

روز گذشته دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار موفق شد رکورد جدید دیگری را ثبت کند. این بار قیمت اتریوم از بالاترین رکورد قبلی خود یعنی 4هزار و 400 دلار عبور کرد و از مرز 4هزار و 600 دلار گذشت.

بیت کوین اگرچه در چند روز گذشته به زیر 60 هزار دلار سقوط کرد، اما به سرعت توانست این سطح روانی خاص را پس بگیرد و قیمت به بالای 62 هزار دلار رسید. اما در روز جاری با روند کاهشی رو به رو شد.

coindesk-BTC-chart-2021-11-03 (1)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید