تحلیلگران کیتکو مطرح کردند

رونمایی از هدف جدید طلا!

کدخبر: ۴۵۲۶۹۰
اقتصادنیوز: با افزایش آمار تورم و رقم دستمزدها در آمریکا نگاه‌ها به بازا طلا تا حدود زیادی مثبت شده است.
رونمایی از هدف جدید طلا!

به گزارش اقتصادنیوز ، افزایش فشارهای تورمی و بانک‌های مرکزی که عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارند، خوش‌بینی‌ها نسبت به بازار طلا را تقویت کرده است، همین امر هم سسب شد که قیمت‌ها در پایان هفته به بالای 1800 دلار در هر اونس برسد.

اگرچه تحلیلگران معتقدند فضای مناسبی برای قیمت طلا در بازارها فراهم شده است، اما برخی هنوز خاطرنشان می کنند که بازار با مقاومت سربار قابل توجهی روبرو است. به گفته برخی تحلیلگران، برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و باید نقطه هدف خود رابه بالای 1835 دلار برساند.

این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر، معادل 56 درصد، پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته را داشتند. در عین حال، دو تحلیلگر معادل 11 درصد آینده طلا در کوتاه مدت را نزولی ارزیابی کرده‌اندو 6 تحلیلگر معادل 33 درصد نیز نوسان چندانی برای دلار در هفته آتی پیش‌بینی نکرده‌اندو

در همین حال، مجموعا 622 رای در نظرسنجی آنلاین خرده فروش ها به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، 326 نفر یا 52 درصد  افزایش قیمت طلا در هفته را پیش‌بینی کرده‌اند. 188 نفر دیگر، یا 30 درصد، هم بر این باور بوده‌اند که طلا روندی نزولی در پیش خواهد گرفت.

photo_2021-11-06_11-30-21

این پیش‌بینی‌ها در حالی رخ می دهد که قیمت طلا به نظر می رسد هفته را با افزایش قیمت بالای 1800 دلار در هر اونس به پایان برساند. این اولین باری است که طلا از اواخر سپتامبر(شهریور) توانسته هفته را بالای 1800 دلار به پایان برساند. هر اونس طلا در دسامبر آخرین بار با 1.5 درصد افزایش به 1810.60 دلار معامله شد.

افزایش قیمت طلا نیز در همان روزی رخ داد که دولت آمریکا آمار اشتغال را در ماه اکتبربالاتر از پیش‌بینی‌ها اعلام کرد. وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که 531هزار شغل در این مدت تولید شده است در حالیکه پیش‌بینی‌ها از تولید 425هزار شغل خبر داده بودند.

با این حال، به گفته برخی تحلیلگران، علیرغم این رقم مناسب، سرمایه گذاران طلا بر افزایش دستمزد‌ها تمرکز کرده‌اند. در این گزارش آمده است که دستمزدها در 12 ماه گذشته 4.9 درصد افزایش یافته است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو  روند طلا در کوتاه مدترا صعودی می‌داند، او تاکید می‌کند که 1835 دلار همچنان سطح بحرانی طلا برای شکستن است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، نیز تصریح کرد که او نیز 1835 دلار در هر اونس را قابل دستیابی می‌داند.

قابل پیش‌بینی است که با نزدیک شدن طلا به 1835 دلار، خواهید دید که همه فروشنده‌های کوتاه مدت تسلیم می شوند و قیمت طلا به طور واقعی شروع به حرکت می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید