چه کسانی بیشترین سرمایه را در بازار بیت کوین دارند؟

ناامیدی رئیس فدرال رزرو از مهار تورم در 2022!

کدخبر: ۴۵۸۲۵۶
اقتصادنیوز: تعداد اندکی از کسانی که بیشترین سرمایه را در بازار بیت کوین دارند، هویت خود را افشا کرده‌اند، برادران دوقلویی که در یک دعوای حقوقی با مارک زاکربرگ شکست خورده بودند، در این بین جلب توجه می‌کنند.
ناامیدی رئیس فدرال رزرو از مهار تورم در 2022!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا در معاملات روز گذشته نتوانست از مرز 1800 دلار عبور کند و در پایان معالات روز گذشته روی 1784 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 12 ظهر امروز به وقت ایران قدری رشد کرده بود و روی 1794 دلار قرار داشت.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو معتقد است فاکتورهایی که تورم را بالا نگه داشته‌اند تا سال 2022 وجود خواهند داشت. وزیر خرانه‌داری آمریکا نیز بار دیگر بر لزوم افزایش سقف بدهی دولت تاکید کرد و گفت، اگر سقف بدهی دولت زیاد نشود فرایند رشد اقتصادی دچار اختلال خواهد شد. بر این اساس به نظر می‌رسد مسئله تورم، موانع رشد اقتصادی و عدم اطمینان در وضعیت اقتصادی دولت آمریکا هنوز می‌توانند به کمک طلا بیایند.

طلا و دلار

قیمت بیت کوین کاهش یافت

در ساعت 12 و 9 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین روی 56 هزار و 591 دلار قرار داشت. تغییرات قیمتی بیت کوین نسبت به 24 ساعت گذشته منفی بود، اما بازدهی 7 روزه آن مثبت گزارش می‌شد. سرمایه بازار بیت کوین به 1.07 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4.6 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم در 24 ساعت و 7 روز گذشته تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت رسانده و 4 هزار و 415 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم به 524 میلیارد دلار رسیده بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد گزارش می‌شد.

چه کسانی بیشترین سرمایه را در بازار بیت کوین دارند؟

تعداد قابل توجهی از افراد تازه وارد به بازار رمزارزها، به سرمایه‌دار‌ترین افراد بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند، در حالی که استراتژی اصلی این افراد خرید و فروش و افزایش سرمایه از طریق کسب سود بوده است، برخی از بازیگران قدیمی ارزهای دیجیتال هرگز اقدام به فروش دارایی‌های رمزارزی خود نکرده‌اند. مثلا یک حساب ناشناس که اولین بیت کوین خود را در ماه مارس سال 2011 خرید، هرگز اقدام به فروش نکرده و سرمایه وی در حال حاضر به 4.8 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا  هزار سرمایه‌گذار بالایی بیت کوین مالک حدود 3 میلیون بیت کوین هستند و تنها شمار اندکی از آن‌ها هویت خود را افشا کرده‌اند.

کامرون و تایلر، برادران دوقلویی که در یک دعوای حقوقی با مارک زاکربرگ (پدید آورنده فیس بوک) شکست خورده بودند، در سال 2012، تعداد 120 هزار بیت کوین خریدند که در حال حاضر ارزشی بالغ بر 7.2 میلیارد دلار دارد.

winklevoss-zuck-2018-crypto-plan-e1515162341780

در سال 2014، یک حراجی برای ارزهای دیجیتالی که از فعالیت‌های مجرمانه و غیر انسانی اینترنتی (دارک وب) توقیف شده بودند، برگزار شد. مارک دراپر در این حراجی برنده شد و 29 هزار و 655 هزار بیت کوین خرید که در حال حاضر ارزشی حدود 1.8 میلیارد دلار دارد.

مایکل سیلر، مدیر شرکت نرم‌افزاری مایکرو استراتژی مدعی است به مرور زمان 17 هزار و 732 عدد بیت کوین خریده است و قیمت متوسط این بیت کوین‌ها (با توجه به زمان خرید) کمتر از 10 هزار دلار به دست می‌آید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید