گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

روز استراحت طلا/ آینده نزولی برای بیت‌کوین

کدخبر: ۴۶۰۷۰۱
اقتصادنیوز: به نظر می رسد امروز سرمایه گذاران طلا تا حدی در حال استراحت باشند.
روز استراحت طلا/ آینده نزولی برای بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز ، در این هفته شاخص‌های اصلی اقتصاد اروپا، همراستا بیشتر آمارهای بازارهای آمریکا و جنوب آسیا روندی رو به بهبود را تجربه کردند.این امر بیشتر حاصل انتشار نتایج تحقیقات در باره سویه جدید کرونا-اومیکرون- بود.سویه ای که تا کنون به نظر می‌رسد با وجود روند تهاجمی بیشتر آن، شدت کمتری از سایر سویه ها داشته باشد.

علاوه بر این، داروسازان ابراز اطمینان کرده‌اند که اگر مردم از تزریق‌های دوز سوم واکسن کرونا استفاده کنند، واکسن‌های فعلی آنها می‌توانند با جهش‌ها مقابله کنند.

با این حال، هنوز هم در روز جمعه تا حدی احتیاط وجود دارد. زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی در آستانه فصل تعطیلات-دوره‌ای مهم برای بخش خرده‌فروشی- با موج چهارم احتمالی ویروس مواجه شده اند و به احتمال زیاد محدودیت‌های دو سال گذشته را برای امسال نیز تمدید خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین شاید قبل از انتشار داده‌های مهم تورم آمریکا مدتی تمدد اعصاب کنند، جایی که اعداد جدید ممکن است باعث اتخاذ تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای در نشست هفته آینده فدرال رزرو شود.

تحلیل گران پیش بینی افزایش 0.7 درصدی قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر(آذر) را داشته اند این افزایش سالانه برابر با 6.8 درصد است که بالاترین رقم سالانه از سال 1982 خواهد بود.

امروز طلا و نقره معامله را با اندکی کاهش شروع کردند. فلز زرد اکنون به 1772 دلار در هر اونس کاهش یافته است، در حالی که نقره با قیمت 21.2 دلار در هر اونس معامله می شود.

gold (1)

کاهش بیت کوین

با کاهش سهام آمریکا و تقویت دلار آمریکا، بیت کوین روند سریع نزولی را طی کرده است. پیش بینی می‌شود فعالیت خرید ضعیف باقی بماند، که احتمال افزایش قابل توجه قیمت را در ژانویه(دی) کاهش می دهد.

بیت کوین در روز پنجشنبه به 48هزار دلار سقوط کرد و پس از اینکه در دو روز پیش از آن بالای 50هزار دلار بود، ارزش این رمز ارز دیروز حدود 5 درصد کاهش یافت.

Screen Shot 1400-09-19 at 12.31.33

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید