بازارهای جهانی به کرونا حساس‌تر می‌شوند

نوسانات اندک طلا و بیت کوین بعد از یک طوفان

کدخبر: ۴۵۹۸۹۷
اقتصادنیوز:طلا و بیت کوین نوسانات اندکی را در اولین روز معاملات هفته میلادی تجربه کردند.
نوسانات اندک طلا و بیت کوین بعد از یک طوفان

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در آمریکا اندکی افزایش یافت. به نظر می‌رسد بخشی از این نوسان در بازار طلا به افزایش قیمت جهانی نفت خام مرتبط بود. طلای فوریه(بهمن)دیروز با 1.50 دلار افزایش به 1785.40 دلار رسید و نقره نیز با افت 0.136 دلاری به 22.34 دلار در هر اونس رسید.

به صورت کلی می‌توان گفت دیروز بازارها روندی آرام را پشت سر گذاشتند. به نظر می‌رسد معامله‌گران و بازیگران بازار ریسک گریزی کمتری نسبت به هفته پیش داشته باشند، به ویژه اینکه طبق برآوردها و تحقیقات اولیه اعلام شده است که سویه اومیکرون ویروس کرونا، خفیف‌تر از سویه دلتای این ویروس است، اگرچه اعلام شده است که ممکن است مسری‌تر باشد.

gold

جهش کوتاه مدت برای بیت کوین

در هفته پیش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شاهد سقوط آزادهای کم‌سابقه و یاحتی بی‌سابقه بودند،  به طور مثال بیت‌کوین در کمتر ازچند ساعت بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در حال حاضر بیت کوین 30 درصد از بالاترین قیمت ماه نوامبر(آبان/آذر) خود سقوط کرده است، اما گرت سولووی، استراتژیست ارشد بازار InTheMoneyStocks.com، معتقد است که برخی بازیگران بازار به تازگی روی این رمزارز در سطح 48هزار دلار سرمایه‌گذاری کرده است، احتمالا آنان دست‌کم انتظار جهشی کوتاه مدت را در ارزش این رمزارز دارند.

به دلیل افزایش فشارهای تورمی ، فدرال رزرو گزینه های کمتری برای تحریک اقتصاد دارد. سولووی، استراتژیست ارشد بازار در این زمینه تاکید کرد: که این امر بازارهای سهام را نسبت به اخبار بد مانند سویه جدید کرونا حساس تر کرده است.

Screen Shot 1400-09-16 at 00.01.43

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید