گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

تعیین سکاندار آینده فدرال رزرو؛ سقوط ۴۰ دلاری طلا

کدخبر: ۴۵۶۴۷۸
اقتصادنیوز: در روزی که گذشت جو بایدن رئیس چهارسال آینده فدرال رزرو را تعیین کرد. این رویداد بازارهای جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
تعیین سکاندار آینده فدرال رزرو؛ سقوط ۴۰ دلاری طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، حکم جروم پاول رئیس فعلی فدرال رزرو  را برای یک دوره چهارساله دیگر تمدید کرد.

کاخ سفید در اطلاعیه دیروز خود اعلام کرد که رئیس جمهور بایدن پس از پایان دوره فعلی ریاست فدرال‌رزرو در فوریه(بهمن)، پاول را مجددا به عنوان گزینه خود برای ریاست فدرال رزرو معرفی خواهد کرد. در این اطلاعیه ضمن تمجید از اقدامات پاول به نقش محوری او در کاهش تأثیر اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا و همچنین ایجاد 5.6 میلیون شغل و کاهش نرخ بیکاری به 4.6 درصد اشاره شده است.

طلا ریزش کرد

انتشار این خبر در بسیاری از بازارها واکنش‌هایی را به همراه داشت. در این زمینه فلز زرد سقوط کرد زیرا شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد در 15 ماه گذشته رسید. قیمت طلا دیروز تحت فشار فروش قوی قرار گرفت و در معاملات روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسید. 

با باقی ماندن پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو، معامله گران و سرمایه گذاران پیش‌بینی می‌کنند که سیاست پولی آمریکا در مسیر فعلی خود باقی خواهد ماند.

دیروز قیمت طلا در ماه دسامبر با افت 34.50 دلاری به 1817.80 دلار رسید.

طلا

حمایت از ۵۳ هزاردلار

خریداران بیت کوین (BTC) در آخر هفته فعال باقی ماندند، اگرچه قیمت در حدود سطح مقاومت 60هزار دلاری محدود شد.

این رمزارز به تثبیت قیمتی خود ادامه می‌دهد و عقب‌نشینی‌ها به حمایت ۵۳هزار دلاری محدود مانده‌است.

طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید