تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

هفته پرابهام برای بازار طلا!

کدخبر: ۴۶۱۰۲۵
اقتصادنیوز: معامله‌گران بازار طلا تصویر روشنی از تحولات احتمالی این بازار در هفته آتی ندارند. پیش‌بینی‌ها نیز در این زمینه کاملا متناقض است.
هفته پرابهام برای بازار طلا!

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به نظرسنجی قیمت طلا کیتکو، یکی از مواردی که تحلیل‌گران وال استریت تاحدود زیادی برآن اتفاق نظر دارند، این مساله است که که هنگامیکه فدرال رزرو سرعت تیپرینگ را افزایش دهد، بعید است که فلز گرانبها با سقوطی ناگهانی مواجه شود.

از 13 تحلیلگر وال استریت دو بخش نزدیک 45 درصدی نظراتی کاملا متعارض دارند، یک گروه معتقد به روند افزایشی و یک گروه بازار را کاهشی ارزیابی می‌کنند.  8 درصد باقی مانده نیز روند بازار را تا حدودی ثابت و کم‌نوسان می بینند.

وضعیت در خرده‌فروشی‌ها تا حدودی قاطعیت بیشتری داشت. در نظرسنجی کیتکو  1039 سرمایه گذار خرد شرکت کرده‌اند. طبق این نظرسنجی 53.6 درصد هفته آینده طلا را صعودی، 23.9 درصد نزولی و 22.5 درصد نیز کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

photo_2021-12-11_19-08-42

مهم‌ترین رویداد هفته آتی اعلام نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود. طلا هفته جاری را ثابت به پایان رساند و در ماه فوریه(بهمن)، آخرین معاملات آتی طلا به 1784.30 دلار رسید که 0.43 درصد در روز افزایش یافت.

داده‌های نوامبر نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا با 6.8 درصد افزایش، با سریع‌ترین سرعت سالانه در نزدیک به 40 سال اخیر افزایش یافته است. با این حال، تغییر ماهانه کمتر از ماه اکتبر(آبان) بود و تنها 0.8 درصد افزایش یافت.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار بلو لاین فیوچرز، وضعیت طلا در هفته آتی را مثبت ارزیابی می‌کند. او می‌گوید:« من در هفته جاری نسبت به طلا خوش بین هستم. چیزهای زیادی در حال حاضر تاثیر گذار خواهد بود. مردم می دانند که فدرال رزرو قرار است چه کاری انجام دهد. ما به اوج تورم رسیده ایم. انتظارات تورمی شروع به کاهش خواهند کرد. بازده اوراق قرضه کاهش می‌یابد و شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید