صعود اندک طلا و بیت‌کوین

طلا تا پایان سال میلادی ثابت می‌ماند؟

کدخبر: ۴۶۳۸۷۷
اقتصادنیوز: امروز بیت کوین و طلا اندکی افزایش داشتند و به نظر می‌رسد روز آرامی را پیش رو داشته باشند.
 طلا تا پایان سال میلادی ثابت می‌ماند؟

به گزارش اقصادنیوز ، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا برخلاف سنت معمول اخر هفته‌ها افزایش یافت. دلار ضعیف‌تر، موجب افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران می‌شود.

معاملات آتی طلا با 0.24 درصد افزایش به 1806.45 دلار رسید و دومین افزایش هفتگی 0.5 درصدی را تجربه کرد. دلار که به طور معمول معکوس با طلا حرکت می کند، روز پنجشنبه کاهش یافت.

یک مطالعه در آفریقای جنوبی، که هنوز توسط نهادهای مستقل راستی‌ازمایی نشده است، نشان داد که خطرات بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید در افراد مبتلا به نوع اومیکرون در مقابل نوع دلتا کاهش پیدا کرده است. آمریکا همچنین روز چهارشنبه مجوز استفاده اضطراری را برای قرص ضد ویروسی کرونا  Paxlovid، از شرکت Pfizer Inc. را صادر کرد.

gold

در همین حال، امار منتشر شده در بازرارهای آمریکا نشان می‌دهد  که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال 2021، 2.3 درصد در مقایسه با سه ماهه پیش از آن رشد داشته است. فروش خانه های موجود در ماه نوامبر(آبان/آذر) 6.46 میلیون و شاخص اعتماد مصرف کننده برای دسامبر(آذر/دی) 115.8 رسیده است.

داده‌های بیشتری که در آینده ارائه می‌شود شامل ادعاهای اولیه بیکاری، فروش خانه‌های جدید، سفارش‌های کالاهای بادوام، شاخص قیمت PCE، درآمد و هزینه‌های شخصی، و همچنین شاخص‌های مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان است.

امروز هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، سخنرانی کرد و سیاست‌های اتی این نهاد را تشریخ کرد.

مدیر ارشد کالاها فیلیپ فیوچرز Avtar Sandu نیزدر گزارشی گفت:«انتظار می‌رود بازار طلا متلاطم و پر سر و صدا باشد». طلا بین مقاومت 1810 دلار در هر اونس و حمایت 1760 دلار معامله می‌شود. محرکی وجود ندارد و قیمت ها به احتمال زیاد تا پایان سال تثبیت خواهند شد.»

 این گزارش می افزاید: نقره و سایر فلزات گرانبها که برای مقاصد صنعتی استفاده می شوند، با نگاه سرمایه گذاران به گزارش اومیکرون، آماده احیای مجدد هستند.

نقره 0.1 درصد و پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت در حالی که پالادیوم 0.7 درصد کاهش یافت.

همچنین بیت کوین پس از رسیدن به 50 هزار دلار سقوط کرد و نوسانات زیادی در آلت کوین ها دیده می‌شود. قیمت بیت کوین و اتر سه روز مانده به کریسمس اندکی تغییر کرد.

Screen Shot 1400-10-02 at 12.22.24

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید