تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی

بازارهای جهانی چشم‌انتظار آمارهای اقتصاد آمریکا!

کدخبر: ۴۶۷۹۴۳
اقتصادنیوز: در این هفته آمار اقتصادی مهمی منتشر می‌شود که به نظر برای تحلیل‌گران و معامله‌گران بازارهای جهانی ارزشمند می‌آید.
بازارهای جهانی چشم‌انتظار آمارهای اقتصاد آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته جاری، یکی از داده‌های کلان که باید به آن توجه جدی شود،  نرخ آخرین آمار تورم آمریکا است. این رقم قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

همچنین تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کند که شاخص قیمت مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش پیدا کند.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین المللی ING، در این باره تصریح کرد: « در این هفته آماری که منتشر می‌شود، به احتمال زیاد نشان خواهد داد. CPI سرفصل به بالای 7 درصد نسبت به سال قبل می رسد - به سرعت به بالاترین حد در 40 سال گذشته نزدیک می شود- این آمار قاعدتا فشار را بر فدرال رزرو برای آغاز افزایش نرخ سود را تشدید می کند.»

روز چهارشنبه رقم  PPI  ایالات متحده و مطالبات بیکاری و همچنین پنج‌شنبه آمار خرده فروشی در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

نشست سوگند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای دور جدید فعالیت روز سه شنبه برگزار می‌شود.

photo_2022-01-09_14-32-28

خبر مهمی که در هفته پیش بازار طلا را تکان داد، صورتجلسه فدرال رزرو در دسامبر بود که نشان می داد بازار کار «فشرده» آمریکا و تورم مشکل ساز می تواند به افزایش سریعتر نرخ بهره و کاهش ترازنامه نیاز داشته باشد.

در این صورتجلسه آمده بود: «شرکت کنندگان به طور عموم خاطرنشان کردند که با توجه به چشم انداز آنها برای اقتصاد، بازار کار و تورم، ممکن است افزایش نرخ وجوه فدرال زودتر یا با سرعتی سریع‌تر از آنچه شرکت کنندگان در گذشته پیش بینی کرده بودند، ضروری باشد.»

بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD Securities، به کیتکو نیوز گفت: «اومیکرون در حال تاثیرگذاری است. ما در حال حاضر شروع به دیدن تاثیرات کرونا در داده های اشتغال هستیم .»

آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه دسامبر تنها 199هزار افزایش یافت که بسیار کمتر از برآوردهای کارشناسان بود، آنان پیش‌بینی می‌کردند دست‌کم شاهد تولید ۴۰۰هزار شغل در این محدوده زمانی باشیم.در همین حال، نرخ بیکاری در آمریکا به 3.9٪ کاهش یافت.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید