قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

بحران قیمت نفت به کمک طلا می‌آید؟

کدخبر: ۴۶۹۹۶۵
اقتصادنیوز: اگر قیمت نفت بتواند خود را بالای محدوده 85 دلار حفظ کند عبور آن از 100 دلار محتمل است، در آن صورت افزایش انتظارات تورمی می‌تواند موج بازدهی مثبت قیمت طلا شود.
بحران قیمت نفت به کمک طلا می‌آید؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در ساعت 12 و 16 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1814 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به انتهای معاملات روز گذشته به ثبت رسانده بود.  تغییرات شاخص دلار به عنوان مهم‌ترین رقیب طلا در این ساعت مثبت بود، اما شاخص دلار در طول یک ماه گذشته به طور کلی روند نزولی را دنبال کرد. عملکرد دلار در مقابل ارزهای مهم به ویژه یورو در سال 2022 برای طلا تعیین‌کننده است. قیمت طلا معمولا با قدرت یورو همبستگی مثبت و با شاخص دلار همبستگی منفی دارد. ریسک ناشی از گونه جدید بیماری کرونا هنوز تا حدی مطرح است. اینکه گونه جدید کرونا اقتصاد آمریکا یا اقتصاد ناحیه یورو را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند بازدهی مثبت یا منفی قیمت طلا در سال 2022 را رقم بزند.

قیمت نفت از 100 دلار عبور می‌کند؟

مسئله تعیین‌کننده دیگر برای قیمت طلا، قیمت انرژی است، قیمت نفت WTI رقم‌هایی را ثبت کرده است که از سال 2014 بی‌سابقه بود، تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت نفت بتواند خود را بالای محدوده 85 دلار و سقف قیمتی ماه‌های اکتبر و نوامبر سال 2019 حفظ کند، مقاومت چندانی در سد راه رسیدن به مقاومت 100 دلار وجود نخواهد داشت. عبور قیمت نفت از مرز روانی 100 دلار می‌توند انتظارات تورمی را تقویت کند و موجب بازدهی مثبت قیمت طلا شود.

بیت کوین

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 23 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 41 هزار و 834 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 792 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 2.9 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین در 24 ساعت گذشته کاهش یافته بود، اما بازدهی 7 روزه آن هنوز مثبت بود. قیمت اتریوم روی 3 هزار و 162 دلار قرار داشت و سرمایه آن 377 میلیارد دلار گزارش می‌شد. اختلاف بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد به دست می‌آمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید