تداوم بازدهی منفی 7 روزه بیت کوین و اتریوم

واکنش طلا به تنش بین اوکراین و روسیه

کدخبر: ۴۷۱۵۴۳
اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی تحت تاثیر افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین خود را بالا نگه داشت. برنامه فدرال برای افزایش نرخ بهره جذابیت فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک را زیاد کرده و رمزارزها را تحت فشار قرار داده است.
واکنش طلا به تنش بین اوکراین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی روز گذشته را بالای مرز 1840 دلار و روی قیمت 1843 دلار به پایان رساند. تحلیل‌گران مرز 1850 دلار را از نظر تکنیکال برای طلا مهم می‌دانستند و معتقد بودند اگر قیمت طلا در هفته جاری از این مرز عبور کند، می‌تواند وارد فا صعودی جدیدی شود، قیمت طلا در ساعت 11 و 58 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1841 دلار گزارش می‌شد، قیمت طلا هنوز از مرز 1850 دلار عبور نکرده بود، اما توانسته بود جایگاه خود را در سطوح بالایی حفظ کند.

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

فردا فدرال رزرو نتیجه تصمیم سیاست‌گذاری پولی خود را منتشر می‌کند. فدرال رزرو کاهش خرید دارایی را آغاز کرده است و اگر با همین سرعت پیش رود در ماه مارس (اسفند و فروردین) خرید دارایی به صفر می‌رسد. فدرال رزرو در مرحله بعد احتمالا شروع به افزایش نرخ بهره می‌کند، اما در این راه با چالش‌هایی مواجه است. فعالان بازار طلا انتظار خروجی تصمیم فدرال را می‌کشند تا ببینند فدرال در مورد اجرای برنامه‌های انقباضی خود تا چه حد مطمئن است. در عین حال فعالان بازار طلا تنش بین اوکراین و روسیه را دنبال می‌کنند، این تنش‌ها به عنوان یک منبع ایجاد کننده عدم اطمینان می‌‌تواند بر روند قیمتی طلا تاثیر بگذارد. برخی اظهار نظرها حاکی از آن است که فعالان بازار طلا تقریبا مطمئن هستند که فدرال موضعی جدی در مورد اجرای سیاست‌های انقباضی خود خواهد گرفت و آنچه دیروز و امروز قیمت طلا را به سمت بالا سوق داد، افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه بود.

طلا و دلار

بازدهی 7 روزه بیت کوین و اتریوم منفی است

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 25 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 36 هزار و 257 دلار قرار داشت، بازدهی 24 ساعته این ارز دیجیتال مثبت بود، اما تغییرات قیمت 7 روزه هنوز منفی گزارش می‌شد. سرمایه بازار بیت کوین به 687 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 12 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز بازدهی 24 ساعته مثبت جزئی و بازدهی 7 روزه منفی را به ثبت رسانده بود و در ساعت 12 و 28 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 2 هزار و 395 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 286 میلیارد دلار بود و بیشترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 13 درصد از کمترین قیمت آن بیشتر بود.

واکنش رمزارزها به انقباض پولی

به طور کلی عملکرد ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر منفی بود و تحلیل‌گران علت اصلی این امر را ترس از انقباض پولی فدرال رزرو می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها با افزایش نرخ بهره جذابیت فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک رفته رفته زیاد می‌شود، این مسئله نیز خود را در افزایش فروش‌ها در بازار رمزارزها نشان داد و افت قیمت ارزهای دیجیتال مهم را موجب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید