تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

بازارها چشم‌انتظار تصمیمات فدرال رزرو و بانک مرکزی

کدخبر: ۴۷۲۸۱۲
اقتصادنیوز: خوش‌بینی‌های تحلیل‌گران بازار دربارخ آینده طلا در روزهای اخیر رنگ باخته است.
بازارها چشم‌انتظار تصمیمات فدرال رزرو و بانک مرکزی

به گزارش اقتصادنیوز ، هفته پیش طلا با کاهش 70 دلاری خود نسبت به بالاترین مرز ثبت شده در دو ماه اخیر، بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرد. این ریزش پس از اعلام سیاست‌های فدرال‌رزرو در زمینه نرخ سود و چشم‌انداز درصد تورم در ماه‌های آتی رخ داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت تورم در آمریکا «کمی بدتر» از ماه دسامبر 2021 است و فضای زیادی برای افزایش نرخ ها بدون آسیب رساندن به بازار اشتغال وجود دارد.

این موضع‌گیری سبب شد که طلا به زیر سطح بحرانی 1800 دلار در هر اونس سقوط کند. اوایل هفته میلادی، معاملات آتی طلا برای فوریه بالای 1850 دلار در هر اونس معامله می شد.

photo_2022-01-30_14-02-48

هفته برای دلار:

در اوایل هفته دو آمار مهم شاخص مدیران خرید و فرصت‌های شغلی ایالات متحده برای بازیگران بازارهای جهانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

با توجه به اینکه بازارها در حال گمانه‌زنی درباره میزان و زمان افزایش نرخ بهره در ماه‌های آتی هستند، اعداد ADP توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. در روز پنجشنبه، PMI غیر تولیدی و ادعاهای اولیه بیکاری آمریکا نیز تاثیر قابل توجهی بر بازار خواهد گذاشت.

در پایان هفته نیز اعلام میزان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی یکی از مهم‌ترین آماری خواهد بود که تحلیل‌گران بر پایه آن آینده بازارها را پیش‌بینی خواهند کرد..

در هفته منتهی به 28 ژانویه2022، شاخص دلار با 1.70 درصد افزایش به 97.270 رسید.

هفته برای یورو:

تقویم اقتصادی در منطقه یورو نیز هفته شلوغی در پیش خواهد داشت. به نظر می‌رسد بازارها با اعلام اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم 2021  برای منطقه یورو و ارقام تورم کشورهای عضو در روز دوشنبه، با نوساناتی مواجه شوند.

ارقام خرده فروشی و  درصد بیکاری آلمان به همراه آمار شاخص های PMI تولیدی برای کشورهای عضو و منطقه یورو در روز سه شنبه حائز اهمیت خواهد بود.

در پنج‌شنبه هفته جاری نیز ارقام تورم منطقه یورو و PMI منتشر خواهد شد. در روز جمعه نیز پیش‌بینی‌ می‌شود با انتشار آمار ارقام خرده فروشی منطقه یورو بازار شاهد نوساناتی باشد.

با این حال، می‌توان گفت که تصمیمات نشست بانک مرکزی اروپا درباره سیاست‌های پولی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی مدیران این نهاد در روز پنج‌شنبه رویداد اصلی هفته در منطقه یورو به  شمار آید. پیش‌بینی بانک مرکزی اروپا در مورد تورم و چشم انداز اقتصادی از مهم‌ترین موضوعات این نشست خواهد بود.

در هفته، یورو با 1.70 درصد کاهش به 1.1151 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید