قیمت طلا جهش کرد /قیمت اونس جهانی چند؟

کدخبر: ۴۷۸۷۶۴
اقتصادنیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد افزایش به 1913 دلار و 23 سنت رسید. دیروز و به دنبال اعلام خبر حمله روسیه به اوکراین قیمت طلا شاهد جهش بیش از 3 درصدی بود و به بالاترین رقم از سپتامبر 2020 یعنی 1973 دلار و 96 سنت رسید.
قیمت طلا جهش کرد /قیمت اونس جهانی چند؟

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز اعلام کرد، در حالی که سرمایه گذاران نگران از جنگ اوکراین و تحریم های جدید غرب علیه روسیه برای سرمایه گذاری امن به بازار طلا پناه برده اند، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افزایش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.49 درصد افزایش به 1913 دلار و 23 سنت رسید. دیروز و به دنبال اعلام خبر حمله روسیه به اوکراین قیمت طلا شاهد جهش بیش از 3 درصدی بود و به بالاترین رقم از سپتامبر 2020 یعنی 1973 دلار و 96 سنت رسید اما در معاملات بعدی شاهد افت بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.57 درصد کاهش به 1915 دلار و 30 سنت رسید.

روز جمعه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وعده داد که همزمان با درگیری نیروهای اوکراینی با نیروهای روسی در اوکراین بماند. این در حالی است که نیروهای روسی در بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم در حال پیشروی به سمت کیف هستند.

روز پنجشنبه و با افزایش نگرانی ها از تحریم روسیه که می تواند موجب اختلال در عرضه انرژی شود قیمت کالاهای خام شاهد جهش بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیروز با هدف محدود کردن مبادلات مالی روسیه به ارزهای معتبر جهانی چند بانک و شرکت و دولتی این کشور را تحریم کرد.

قیمت فلز پالادیوم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 28 درصد رشد داشته در حالی که قیمت طلا حدود 4.5 درصد افزایش یافته است. شرکت نورنیکل روسیه از تولیدکنندگان عمده پالادیوم و پلاتین در جهان به شمار می رود.

قیمت نقره هم امروز با نیم درصد افزایش به 24 دلار و 33 سنت رسید در حالی که قیمت پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1061 دلار و 40 سنت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید