گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

طلا رکورد ۱۳ ماهه را شکست /تداوم صعود بیت‌کوین

کدخبر: ۴۷۹۹۱۴
اقتصادنیوز: معاملات آتی اونس طلا در بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود در 13 ماه گذشته رسید.
طلا رکورد ۱۳ ماهه را شکست /تداوم صعود بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز تحولات تازه تهاجم روسیه به اوکراین تاثیر گسترده‌ای در بازارهای جهانی و معاملات آتی طلا داشت و تقاضا برای این فلز گرانبها را به شدت افزایش داد. طلای آوریل  43.10 دلار یعنی با 2.3 درصد افزایش به 1943.80 دلار در هر اونس رسید. بر اساس داده های FactSet، قیمت ها بر اساس فعال ترین قرارداد به بالاترین میزان خود از 5 ژانویه 2021 رسیده است.

تحریم های سنگین غرب علیه روسیه

به نظر می‌رسد تحریم های بسیار سنگین غرب شوک فلج‌کننده‌ای را به اقتصاد روسیه وارد کرده باشد. تحلیل‌گران به دنبال این پرسش هستند که بازار در مواجهه با ناامیدی عمومی مردم روسیه نسبت به پوتین چه واکنشی نشان خواهد داد. آیا ژنرال های او کودتا خواهند کرد؟ آیا پوتین به کشورهای غربی حمله خواهد کرد؟ آیا پوتین به سلاح‌های غیرمتعارف یاهسته ای متوسل می شود؟ اینها ابهامات و دلنگرانی‌هایی هستند که شاید بتواند برای مدتی آینده بازارها را در موقعیت مثبت نگه دارند.

gold

صعود ادامه دار بیت‌کوین

بزرگترین رمزارز دنیا پس از جهش 14 درصدی در روز دوشنبه همچنان روند صعودی دارد، افزایش روز دوشنبه این ارز دیجیتالی بزرگترین افزایش از فوریه 2021 بود. تا کنون، قیمت نتوانسته وارد کانال۴۵هزار دلاری شود اما روند صعودی‌ این رمز ارز ادامه دارد.

در ابتدای حمله روسیه به اوکراین خطرات ناشی از یک جنگ طولانی مدت بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو را نگران پیامدهای این چالش بر بازار بیت‌کوین کرده بود.  اما احساسات بازار به سرعت تغییر کرد و اکنون برخی از معامله گران گمانه زنی می کنند که فدرال رزرو ممکن است هرگونه برنامه ای برای تشدید سیاست های پولی تهاجمی را کاهش دهد.

Screen Shot 1400-12-11 at 00.02.39

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید