روزهای خوب اونس جهانی

80 دلار تا تاریخی شدن قیمت طلا

کدخبر: ۴۸۱۳۱۴
نظرسنجی ها از تحلیل گران بازار نشان می دهد تمام این کارشناسان در کوتاه مدت بر صعودی بودن قیمت طلا تاکید داشته اند.
80 دلار تا تاریخی شدن قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز گذشته و با ادامه جنگ اوکراین و گسترش تحریم ها علیه روسیه طلا برای اولین بار پس از ماه آگوست سال 2020 میلادی توانست برای مقطعی از مرز 2 هزار دلاری عبور کند.

افزایش قیمت پالادیوم

یکی از مهم ترین اخبار روز دوشنبه آغاز دور سوم مذاکرات میان مقامات روسیه و اوکراین در بلاروس بود. این موضوع البته تا حدودی سبب شد تا فلزاتی مانند پالادیوم که رشد شدید قیمتی داشتند، یک روز این روند را متوقف کنند. قیمت پالادیوم در آخرین لحظات روز دوشنبه در مرز 3 هزار دلاری بود و هفته گذشته افزایش قیمت شدید 27 درصدی را به ثبت رسانده بود.

گسترش روزافزون تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه و این موضوع که روسیه 40 درصد از تولید پالادیوم جهان را داراست سبب نگرانی شدید درباره عرضه این فلز پر اهمیت در صنعت خودروسازی شده است.

در حقیقت این موضوع که مقامات در کشور پس از اظهارنظرهای شدید هفته گذشته و وضعیت وخیم اوکراین مجددا به گفتگو نشسته اند، سبب شده است تا معامله گران با ایجاد یک وقفه به حفظ سودهی به دست آمده در هفته اخیر بپردازند.

روزهای خوب طلا

طلا نیز که روزهای خوبی را پشت سر می گذارد، توانست مجددا برای لحظاتی وارد هزاره سوم قیمتی خود شود و در آخرین ساعات معاملات روز دوشنبه در یک قدمی این مرز یعنی در سطح 1995 دلار در حال نوسان بود. تحلیل گران در حال حاضر بر این باورند که اگر جنگ در اوکراین با شدت ادامه داشته باشد، طلا به زودی می تواند رکورد تاریخی خود را بشکند.

وضعیت بد وال استریت@

رکورد 2073 دلاری که در اوج پاندمی کرونا زده شد و طلا اکنون فاصله 80 دلاری با آن دارد.  با توجه به اینکه بازارهای سهام از جمله وال استریت به خاطر ریسک بالا در وضعیت نامطلوبی هستند این موضوع هم یکی دیگر از کانال های تقویت طلا برای رکوردشکنی به حساب می آید.

نظرسنجی ها از تحلیل گران بازار نشان می داد، تمام این کارشناسان در کوتاه مدت بر صعودی بودن قیمت طلا تاکید داشته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید