سیگنال روسی به بازار ارز ایران

دلار 34 هزار تومانی در بازار /فروشندگان کمیاب شدند

کدخبر: ۴۸۱۳۱۸
ورود بسته‌های نوی دلار خرد به بازار جلب توجه می کند. دلارهای نو یک و دو دلاری مثل دلارهای قدیمی فروش نمی‌روند و بین 32 تا 34 هزار تومان قیمت خورده اند.
دلار 34 هزار تومانی در بازار /فروشندگان کمیاب شدند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز نسبت به صحبت‌های نمایندگان مجلس و سخنگوی وزارت خارجه در مورد مذاکرات، روی خوشی نشان نداد و این صحبت‌ها را به معنی افزایش ریسک در مذاکرات وین تلقی کرد.

فروشندگان دلار کمیاب شدند

درست یک روز پس از اینکه دلار کف 6 ماهه خودش  را لمس کرد، با یک رشد 450 تومانی مواجه شد.  نرخ دلار تهران در سومین روز هفته نزدیک 26 هزار تومان معامله شد اما هر چقدر که به سقف کانال نزدیکتر می‌شد، در بازار فروشنده نیز کمیاب‌تر بود.

یارانه این دهک ها در سال جدید ۳ برابر می شود

نرخ‌های پرتی را برخی فروشنده‌ها در معاملات روز شنبه اعلام می‌کردند، مثلا 26 هزار و 300 تومان. آن‌ها می‌دانستند که در این نرخ خریدار کم است، اما برای جبران ضررهای خودشان ناچار بودند که نرخ‌های بالاتری را پیشنهاد بدهند.

تعطیل شدن معاملات کاغذی

البته در مورد این اتفاق یک دلیل دیگر نیز عنوان می‌شد، از فردا معاملات کاغذی تعطیل می‌شود و تسویه این معاملات به بعد از تعطیلات موکول می‌شود. کم شدن فروشنده‌ها، می‌تواند ناشی از این مسئله نیز باشد.

مقاومت 26 هزار تومان شکسته می شود؟

یک گروهی در بازار می‌گفتند، قیمت‌ها با خالی فروشی تا میانه کانال 25 هزار تومان پایین آمده بود. اگر خالی فروشی‌ها بسته شود، می‌تواند قیمت برگردد و حتی مقاومت 26 هزار تومانی فعلی  شکسته شود.

اما گروه دیگر معتقد بودند که پس از ریزش دلار در بازار تهران، این افزایش تنها معنی اصلاح قیمت را می‌دهد و نباید به تحلیل‌های دیگری مراجعه کرد.

شوک روسی به بازار ارز ایران

البته که فاند خبری هم برای حرکت  قیمت دلار در روز جاری مهیا بود. بازار نسبت به صحبت‌های نمایندگان مجلس و سخنگوی وزارت خارجه در مورد مذاکرات، روی خوشی نشان نداد و این صحبت‌ها را به معنی افزایش ریسک در مذاکرات وین تلقی کرد.  از آن مهمتر، خبرهای مربوط به بازیگری روسیه در مذاکرات باعث تشدید انتظارات منفی در بازار ارز شده بود. البته برخی کانال‌های تلگرامی دلار هم چاشنی ماجرا را زیاد کرده بودند و کل خبرهای منفی یک هفته گذشته در مورد روسیه را سعی کردند امروز بازنشر بدهند.

بازار ارز آسانسوری شد

یک عده از معامله‌گران می‌گفتند که خبرهای جدید بازار ارز را تبدیل به یک آسانسور کرده! هر مهمانی که وارد آسانسور بازار ارز می‌شود، بازار را با حرف‌هایش به سمت بالا و پایین می‌کشاند. بالا رفتن قیمت نفت، باعث می‌شود خریدار بازار احتیاط کند و نرخ پایین بیاید، از آن طرف بالا رفتن اونس جهانی باعث می‌شود که قیمت سکه بالا برود و روی قیمت دلار نیز اثر بگذارد. ثبات اخبار برجامی هم به شدت کم شده بود.

دلارهای نو در بازار برای عیدی دادن!

قیمت سکه در معاملات دوشنبه موازی دلار حرکت کرد و کانال 12 میلیون تومان را پس گرفت، البته سکه برای صعود یک بال قوی به نام اونس جهانی نیز دارد. معامله‌گران مقاومت بعدی این فلز گرانبها را 12 میلیون و 200 هزار تومان می‌دانستند.  

موضوع جالبی که دیروز دیده می‌شد، ورود بسته‌های نوی دلار خرد به بازار بود؛ دلارهای نو یک و دو دلاری مثل دلارهای قدیمی فروش نمی‌رفتند، بین 32 تا 34 هزار تومان قیمت خورده بودند. عیدی دلاری نیز موضوع جالبی بود که در این شرایط اقتصادی در بازار ارز دیده می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید