قیمت دلار به مرز حساس جدید نزدیک شد

واکنش دلار به افزایش تب مذاکرات برجامی

کدخبر: ۴۵۳۶۲۵
قیمت دلار رشد کرد و به مرز 28 هزار و 300 تومان نزدیک شد، احتمالا با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات استفاده ابزاری از اخبار توسط نوسان‌گیران تشدید شده است.
واکنش دلار به افزایش تب مذاکرات برجامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ، قیمت دلار آمریکا از ابتدای هفته به طور کلی مسیر صعودی را دنبال کرد و در روز دوشنبه به کانال 28 هزار تومان وارد شد. قیمت دلار دیروز در کانال 28 هزار تومان مقاومت کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 28 هزار و 140 تومان ایستاد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز باز هم بالا رفت و روی 28 هزار و 180 تومان قرار گرفت. انتظارات افزایشی در بازار ارز برجسته بودند و عرضه بالای دلار متشکل در روز گذشته نتوانست مسیر صعودی قیمت دلار در شروع معاملات امروز را متوقف کند.

مرز حساس بعدی برای قیمت دلار 28 هزار و 300 تومان عنوان می‌شد، قیمت دلار صبح امروز باز هم افزایش یافت و تا 28 هزار و 220 تومان نیز رسید. همراه با رشد قیمت دلار قیمت درهم امارات نیز افزایش یافت و به 7 هزار و 700 تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد 3.673 عدد 28 هزار و 282 تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز قدری بیشتر بود. در نتیجه قیمت درهم نیز هماهنگ با قیمت دلار مسیر افزایشی را می‌پیمود.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان شروع دور جدید مذاکرات، طرفین سعی در چانه‌زنی و گرفتن امتیاز بیشتر را دارند، اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود به عنوان اهرمی توسط نوسان‌گیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه مبنی بر این‌که مذاکرات احیای برجام باید از جایی که تا ۲۰ ژوئن رسیده بود از سر گرفته شود، گفت: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم چون در مورد موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ بین ایران و ۱+۵ به طور کامل توافق حاصل شد.

هدایت نقدینگی به سوی ابرتورم/در اکوایران ببینید:

دلار بازار ارز

واکنش قیمت سکه به رشد ادامه‌دار قیمت دلار

طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای 1830 دلار را به ثبت رساند و در آخرین ساعات معاملات روی 1832 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 11 و 54 دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی 1825 دلار قرار داشت، اما به طور کلی امیدها در بازار طلا افزایش یافته است و پایداری قیمت طلا بالای مرز 1820 دلار از نظر تکنیکال بااهمیت تلقی می‌شود. قیمت سکه با توجه به رشد قیمت دلار و پایداری طلای جهانی بالای مرز 1820 دلار معاملات امروز را با رشد 50 هزار تومانی نسبت به روز گذشته آغاز کرد و روی 12 میلیون و 270 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 28 هزار و 220 تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه 1.2 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار صبح امروز روند صعودی را ادامه داد و تا 28 هزار و 220 تومان بالا رفت، انتظارات افزایشی در بازار دلار برجسته بود و قیمت دلار به مرز حساس 28 هزار و 300 تومان نزدیک شد. همراه با قیمت دلار، قیمت درهم امارات و سکه امامی نیز رشد کرد. قیمت درهم به 7 هزار و 700 تومان رسید و قیمت سکه امامی در حوالی 12 میلیون و 270 هزار تومان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید