سایه تصمیمات فدرال بر روی بازار

صعود نامحسوس قیمت دلار و بیت کوین

کدخبر: ۴۸۳۵۴۵
طلا پس از افزایش 0.47 درصدی در روز چهارشنبه، 0.21 درصد دیگر افزایش یافت.
صعود نامحسوس قیمت دلار و بیت کوین

براساس گزارش اقتصانیوز، قیمت طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت اما در معاملات قبل از آن نزدیک به پایین ترین سطح سه هفته ای خود باقی ماند. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا شد. امید به پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین نیز جذابیت فلز زرد را به عنوان پناهگاه کمرنگ کرده است.

معاملات آتی طلا پس از سقوط به کمترین میزان خود از 28 فوریه به 1894.70 دلار در روز چهارشنبه با 1.31 درصد افزایش به 1934.30 دلار رسید.

فدرال رزرو با صدور تصمیم سیاستی خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره خود را به 0.5 درصد افزایش داد. این اولین باری بود که بانک مرکزی از سال 2018 نرخ بهره را افزایش داد و احتمال افزایش در هر شش جلسه باقی مانده در سال 2022 وجود دارد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که اقتصاد آمریکا «بسیار قوی» است و می تواند انقباض پولی را کنترل کند. تصمیم فدرال رزرو همچنین باعث شد که بازدهی خزانه داری 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح خود از می 2019 رسیده باشد.

در سراسر اقیانوس اطلس، بانک انگلستان تصمیم سیاست خود را در اواخر روز اعلام خواهد کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی، ایگنازیو ویسکو، عضو شورای حاکم، و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد نیز در کنفرانسی در همان روز سخنرانی خواهند کرد. در آسیا و اقیانوسیه، بانک ژاپن تصمیم سیاست خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد.

gold

سطح 40 هزار دلار برای بیت کوین

همچنین سخنان فدرال رزرو بیت کوین را نیز تحت تاثیر قرار داده است. البته برخلاف انتظار که افزایش طولانی مدت نرخ بهره یا کاهش ترازنامه یا هر دو تا کنون ثابت شده است؛ چرخه یک باد مخالف برای قیمت دارایی های دیجیتال است، بیت کوین توانست به بالای 40هزار دلار برسد و بیش از 1 درصد صعود در روز را تجربه کرده است.

無題

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید