بازار طلا در انتظار گزارش آمار اشتغال آمریکا

رمزارزها، ضربه‌گیر تحریم‌های روسیه؟

کدخبر: ۴۸۴۹۲۴
اقتصادنیوز: روسیه قصد دارد امکان مبادله نفت و گاز خود در ازای بیت کوین را فراهم آورد، اما تحلیل‌گران معتقدند عملی کردن این طرح چندان ساده نخواهد بود. برخی معتقدند قیمت طلا در هفته جاری از 2 هزار دلار عبور می‌کند.
رمزارزها، ضربه‌گیر تحریم‌های روسیه؟

به گزارش اقتصادنیوز بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت فلز گرانبها در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه روند صعودی ملایمی را دنبال کرد و در پایان معاملات روز گذشته روی 1958 دلار قرار داشت. برخی تحلیل‌گران عبور طلا از مرز 2000 دلار در هفته جاری را محتمل می‌دانند. فعالان بازار طلا انتظار آمارهای مربوط به اشتغال در آمریکا را می‌کشند که در هفته آینده منتشر خواهد شد. برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که رکود احتمالی اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند و این رکود به خاطر کاستی‌های زنجیره تامین به وجود خواهد آمد، زیرا در حال حاضر نیروی کار مناسب به مقدار کافی عرضه نمی‌شود.

رشد محدود قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 15 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 44 هزار و 469 دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین نیز مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 844 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین و اتریوم

قیمت اتریوم بر خلاف بیت کوین در 24 ساعت گذشته به صورت جزئی کاهش یافته و 3 هزار و 130 دلار گزارش می‌شد. بازدهی 7 روزه اتریوم هنوز مثبت بود، سرمایه بازار این ارز دیجیتال 375 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 3.1 گزارش می‌شد.

تبادل انرژی با بیت کوین

از مهمترین اخباری که در بازار ارزهای دیجیتال جلب توجه می‌کرد به فروش نفت و گاز روسیه در ازاء بیت کوین مربوط بود. به نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده است، روسیه گزینه مبادله نفت و گاز خود با بیت کوین را بررسی می‌کند. بر این اساس روسیه قصد دارد برای کشورهایی که اصطلاحا دوست وی محسوب می‌شوند این امکان را فراهم آورد. تحلیل‌گران معتقدند عملی کردن این تصمیم سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد، اما در صورتی که این طرح عملی شود بازار ارزهای دیجیتال را به صورت جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید