نوسان محدود قیمت بیت کوین و اتریوم

شناسایی سپر اصلی بیت کوین در مقابل دولت‌ها

کدخبر: ۴۸۵۰۵۲
اقتصادنیوز: با توجه به حساسیت و آسیب‌پذیری اقتصاد کنونی جهان برخی می‌گویند ممنوع شدن بیت کوین وسایر رمزارزها بعید است، زیرا ارزهای دیجیتال نقش مهمی در اقتصاد کنونی جهان ایفا می‌کنند. این عامل سپر اصلی این ارزها در مواجهه با اقدامات دولت‌ها شده است.
شناسایی سپر اصلی بیت کوین در مقابل دولت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 44 هزار و 655 دلار بود و به صورت جزئی نسبت به 24 ساعت گذشته رشد کرده بود. بازدهی 7 روزه بیت کوین نیز مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 848 میلیارد دلار گزارش می‌شد. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.6 درصد اختلاف داشتند و دامنه نوسان قیمتی این ارز دیجیتال نسبتا محدود بود.

قیمت اتریوم رشد کرد

اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی 24 ساعته و 7 روزه مثبت را به ثبت رسانده بود و حوالی 3 هزار و 144 دلار مبادله می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 378 میلیارد دلار بود و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته مانند بیت کوین 1.6 درصد گزارش می‌شد. بر این اساس دو ارز دیجیتال پیشرو نوسانات محدودی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساندند.

بیت کوین

آیا ممنوع شدن بیت کوین محتمل است؟

سوال مهمی که توسط برخی تحلیل‌گران مطرح می‌شود این است که با توجه به فضای تورمی، احتمال بروز رکورد در اقتصاد جهانی و درگیری بین روسیه و اوکراین، احتمال اینکه دولت‌های بزرگ ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین را ممنوع کنند چقدر است؟ برخی می‌گویند در شرایط حاضر اقتصاد جهانی به امکاناتی که ارزهای دیجیتال در اختیارش قرار داده است احتیاج دارد و با توجه به حساسیت و آسیب‌پذیری اقتصاد در حال حاضر بسیار بعید است که دولت‌های بزرگ موضع خیلی سختگیرانه در مورد رمزارزها اتخاذ کنند یا مثلا بیت کوین را ممنوع کنند. در نقطه مقابل برخی می‌گویند احتمال اینکه بیت کوین توسط دولت‌های بزرگ ممنوع شود وجود دارد و حتی دوره‌هایی وجود داشت که مالکیت خصوصی طلا ممنوع شده بود، اما این ممنوعیت احتمالا قیمت بیت کوین را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید