بازگشت طلا به کف قیمتی دوماهه اخیر!

صعود شاخص دلار به قله 5 ساله

کدخبر: ۴۹۱۵۹۸
اقتصادنیوز: دیروز با افزایش شاخص دلار، ارزش طلا و نقره در بازارهای جهانی روندی کاهشی را تجربه کرد.
صعود شاخص دلار به قله 5 ساله

به گزارش اقتصادنیوز ، چهارشنبه قیمت اونس طلا دربازارهای جهانی و پس از افزایش شاخص دلار به دلیل اعلام سیاست‌های فدرال‌رزرو ، به پایین ترین سطح بیش از دو ماه اخیر سقوط کرد.

هر اونس طلا با 1 درصد کاهش به 1881دلار رسید، که پایین ترین سطح آن از 24 فوریه است. هر اونس طلادر بازار  آمریکا نیز با 0.8 درصد کاهش به 1888.90 دلار رسید.

باب هابرکرون، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures در این باره تصریح کرد: «سرمایه گذاران  از ارزهای دیگر به سمت دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن درحال حرکتند. طلا از هم اکنون تا نشست آتی فدرال رزرو با مشکل، مواجه خواهد بود.»

شاخص دلار به بالاترین سطح خود از ژانویه 2017 رسید، که ناشی از انتظارات نسبت به سیاست‌های جدید فدرال‌رزرو در مواجهه با تورم ونرخ سود ارزیابی می‌شود. در این زمینه آمار درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی چین و اروپا نیز بی‌تاثیر نبوده است.انتظار می رود فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در 3 تا 4 می، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره آمریکا هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش خواهد داد و در عین حال ارزش دلار را نیز افزایش می‌دهد. دلار همچنین به عنوان یک دارایی امن رقیب برای طلا در طول بحران های اقتصادی و سیاسی ارزیابی می شود.

gold

رالی بیت‌کوین

بیت کوین (BTC) پس از کاهش ارزش 5 درصدی در هفته گذشته، مرز حمایتی خود در 37هزار و 500 دلار را حفظ کرد.

به نظر می رسد فشار فروش در کوتاه مدت در حال تثبیت است، اگرچه حرکت صعودی می تواند در محدوده مقاومت ۴۰هزار تا ۴۲هزار دلار کاهش یابد. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2 درصد افزایش ارزش داشته است. خریداران باید قیمت ها را بالای ۴۰هزار دلار نگه دارند تا بتوانند مرحله بهبود را حفظ کنند.

Screen Shot 1401-02-08 at 00.08.30

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید