علت نزولی شدن قیمت اونس جهانی چیست؟

ریزش ادامه دار قیمت طلا /سیگنال صعودی به قیمت بیت کوین

کدخبر: ۴۹۱۷۷۶
اقتصادنیوز: با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولی بوده است.
ریزش ادامه دار قیمت طلا /سیگنال صعودی به قیمت بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا روز پنجشنبه پایین‌تر آمد و نزدیک به پایین‌ترین سطح 10 هفته‌ای که پیش از این لمس کرده بود، رسید، زیرا دلار قوی بر نگرانی‌های ناشی از انقباض رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سایه انداخت.

طلای نقطه ای با 0.1 درصد کاهش به 1885.11 دلار رسید. قیمت یلا به 1871.81 دلار نیز در روز گذشته رسید که پایین ترین سطح از 17 فوریه بود. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 1886.00 دلار رسید.

به تازگی با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولیشده است. اقتصاد در وضعیت بسیار خوبی باقی مانده است و تورم باید تحت کنترل باشد.

اقتصاد آمریکا به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه اول در بحبوحه ظهور مجدد موارد کووید-19 و کاهش کمک های مالی دولت برای بیماری همه‌گیر کاهش یافت، در حالی که تقاضای داخلی همچنان قوی بود. در همین حال، مطالبات بیکاری هفتگی با ۵ هزار دلار کاهش به ۱۸۰ هزار رسید. طلا در این ماه حدود 2.7 درصد کاهش یافته است که می تواند بزرگترین افت ماهانه آن از سپتامبر تا کنون باشد.

gold

بیت کوین برخلاف طلا صعود کرد

بیت کوین (BTC) روز پنجشنبه به بالای ۴۰هزار دلار رسید و در کنار سهام آمریکا با ظهور نشانه های جدیدی از انباشتگی توسط سرمایه گذاران و پذیرش بیشتر توسط کشورهایی از آفریقا گرفته تا آمریکای مرکزی و جنوبی، صعود کرد. بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار 3.2 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافت و به 40 هزار و 206 دلار تغییر کرد.

بیت کوین علیرغم اخبار مثبت زیادی در مورد این دارایی مانند پذیرش بالقوه حاکمیت در آفریقا، مجوز کوبا برای مبادلات مجاز و حرکت تدریجی مکزیک به سمت یک دارایی بیشتر، در محدوده نسبتاً محدودی قرار دارد.

Screen Shot 1401-02-09 at 00.56.35

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید