تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

تداوم خوش‌بینی‌ها به بازار طلا

کدخبر: ۴۹۲۱۵۰
اقتصادنیوز: نتایج تظرسنجی‌های کیتکو نیوز نشانگر آن است که هنوز تحلیل‌گران و خرده فروش‎‌ها به آینده طلا امیدوار هستند.
تداوم خوش‌بینی‌ها به بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران وال استریت این هفته نیز به طلا خوش‌بین هستند. با این حال، به نظر می‌رسد خرده‌فروشان مانند چند هفته اخیر نسبت به روند مثبت طلا مطمئن  نباشند.

این تغییر نگرش در حالی رخ می دهد که اونس طلا وشاخص دلار آمریکا برای یافتن یک حرکت صعودی ثابت، باهم دست و پنجه نرم می‌کنند. در هفته گذشته، شاخص دلار آمریکا به 103.93 واحد افزایش یافت که بالاترین سطح خود در نزدیک به 20 سال گذشته است. شاخص دلار آمریکا از زمانی که در 19 آوریل برای مدت کوتاهی به زیر 100 واحد سقوط کرد، 3.5 درصد افزایش یافته است.

به گفته برخی از اقتصاددانان، با آماده شدن فدرال رزرو برای افزایش 50 واحد پایه نرخ بهره در هفته آینده، دلار آمریکا  وارد این روند شده است.

در همین حال، هفته پیش اونس طلا نتوانست از مرز ۲هزار دلار عبور کند و فشار فروش را تحت کنترل قرار دهد.

photo_2022-04-30_11-27-06

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، تاکید می‌کند: «با توجه به اینکه قیمت طلا در روز پنجشنبه با وجود افزایش ارزش دلار، با قیمت بالا بسته شد، سطح دیگری از اطمینان را ایجاد می کند که حرکت نزولی آن در حال اتمام است.»

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 9 تحلیلگر، معادل 53 درصد، بر این باورند که بازار طلا در هفته آتی صعودی خواهد بود.در عین حال، چهار تحلیلگر معادل 25 درصد روند بازار را نزولی و سه تحلیلگر معادل 18 درصدهم این روند را با نوسانات اندکی پیش‌بینی کرده‌اند.

در این هفته 904 نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها شرکت کرده‌اند. از این تعداد 446 نفر یا 49 درصد بازار را صعودی، 306 نفر معادل 34 درصد این روند را نزولی و  152 رأی دهنده یا 17 درصد روند بازار در کوتاه‌مدت را بدون نوسان خاصی پیش‌بینی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید