سیگنال مهم رئیسی به بازار ارز و سکه

معامله سکه تعطیل شد /شرط خرید دلار با تخفیف

کدخبر: ۴۹۷۲۱۲
برخی تحلیلگران فنی معتقد بودند در بازار الگوی پرچم تشکیل شده است. الگوی پرچم زمانی ظاهر می‌شود که حرکت قیمت‌ها به بالا و پایین به صورت مداوم انجام می‌شود.
معامله سکه تعطیل شد /شرط خرید دلار با تخفیف

به گزارش اقتصادنیوز، دیدار رییسی با سلطان عمان و حرف‌های امیر قطر پس از ترک تهران، معاملات در بازار ارز را تعطیل کرد. از سوی دیگر معامله‌گران می‌گویند خرید نقدی دلار در سلیمانیه، هزار تومان تخفیف دارد.

بی خبری در بازار ارز و سکه

در بازار ارز و سکه هیچ خبری نبود، معاملات آف شد. وقتی از معامله‌گران می‌پرسیدی چرا؟ یک گروه به سفر رییسی و گروه دیگر به عمان و حرف‌های امیر قطر اشاره می‌کردند.

سفر رییسی به عمان از نظر معامله‌گران در مقطع کنونی معنا دارد چون همیشه عمان یک میانجی بین ایران و غرب بوده است. یک پایگاه خبری به اسم اساس‌مدیا به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده که امیر قطر ایران را متقاعد کرده از درخواست خود مبنی بر حذف سپاه از لیست تروریستی آمریکا صرف نظر کند.

خودروی دنا یک روزه 12 میلیون تومان گران شد!


 

واکنش بازار ارز به ترور یک مقام سپاه

بنا به گزارش اکوایران، در این فضا معاملات تقریبا تعلیق شد، دلیل تعلیق این بود که حتی کسانی که این خبرها را نقل می‌کردند نسبت به اعتبار خبر یا درستی تفسیر تردید داشتند. البته در مقابل این فضای مثبت یک نکته دیگر نیز وجود داشت و آن ترور یک مقام سپاه بود. معامله‌گران تصور می‌کردند این ترور در مقطع کنونی به هدف هوا شدن توافق انجام شده، بنابراین در مقابل قطب خوشبین یک قطب بد هم شکل گرفت تا در مجموع بازار روز کم‌تحرکی به جهت خرید و فروش داشته باشد.

الگوی پرچم در بازار ارز 

یکی دیگر از دلایلی که بازار آف شد تحلیل‌های تکنیکال بود. برخی تحلیلگران فنی معتقد بودند در بازار الگوی پرچم تشکیل شده است. الگوی پرچم زمانی ظاهر می‌شود که حرکت قیمت‌ها به بالا و پایین به صورت مداوم انجام می‌شود.

الگوی پرچم معمولا نشاندهنده ادامه روند فعلی است اما معامله‌گران اعتقاد دارند برای اینکه سیگنال اشتباهی دریافت نشود باید منتظر شکست اولیه این الگو باشیم تا گمراه نشویم.

افزایش قیمت یورو

در معاملات روز دوشنبه تقاضای یورو هم بالا رفته بود، دلیل خاصی برای افزایش تقاضا عنوان نمی‌شد، وقتی از معامله‌گران می‌پرسیدی می‌گفتند دنبال دلیل افزایش تقاضای یورو نباشید، آیفون ۷۰ میلیونی را بچسبید.

اشاره آن‌ها به ممنوعیت واردات آیفون بود، و مدعی بودند که بعد از این خبر آیفون ۱۳ ، ۷۰ میلیون شده است. بررسی‌های اکوایران نشان می‌داد حداقل در دیجی‌کالا این قیمت نبود، اگرچه موجودی نیز برای آیفون نمایش داده نمی‌شد.

نقدی دلار بخرید، تخفیف بگیرید

در بازار دوشنبه معامله‌گران مدعی بودند برای خرید هر دلار در سلیمانیه به صورت نقدی تومانی، هزار تومان تخفیف می‌دهند. دلیل تخفیف را هم می‌گفتند سلیمانیه بوی توافق شنیده بخاطر همین درحال مهاجرت از دلار به ریال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید