تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

وزش بادهای مخالف به کشتی طلا در بازارهای جهانی

کدخبر: ۴۹۸۴۱۶
اقتصادنیوز: نبرد جدیدی در بازار طلا ایجاد شده است.
وزش بادهای مخالف به کشتی طلا در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز،  این فلز گرانبها همچنان از کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه سود می برد. با این حال، تغییر تمایلات ریسک، به دلیل اینکه بازارهای سهام به زنجیره باخت هفت هفته‌ای خود با افزایش 6 درصدی پایان دادند، یک باد مخالف جدید برای این فلز گرانبها ایجاد می‌کند.

با کاهش ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح خود در اوایل ماه جاری، بازار طلا توانست در این هفته در حدود سطح روانی بحرانی 1850 دلار ثابت بماند. شاخص دلار آمریکا هفته را زیر 102 واحد به پایان رساند و نسبت به اوج 20 ساله خود 3 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، بازده اوراق قرضه به 2.74 درصد کاهش یافته است، بیش از 13 درصد نسبت به بالاترین سطح اخیر خود که بالای 3 واحد است، کاهش داشت.

photo_2022-05-29_20-05-51

نیکی شیلز، رئیس بخش استراتژی فلزات در گروه MKS PAMP، گفت که ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه می‌تواند به طلا کمک کند تا در هفته در معاملات کوتاه‌‌مدت، به بالای 1850 دلار برسد. با این حال، او افزود که افزایش تمایل به ریسک در میان سرمایه گذاران سهام یک عنصر مخالف خواهد بود.

برخی از اقتصاددانان براین باورند که داده‌های تورم به فدرال رزرو فضایی می‌دهد تا نرخ‌های بهره را با شدت کمتری در پاییز و پایان سال افزایش دهد. چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که به دنبال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در دو نشست بعدی، مطابق با انتظارات بازار است.

با این حال، برای بسیاری از تحلیلگران، احساس ریسک فعلی پایدار نیست زیرا فشارهای تورمی به پایان نرسیده است و در نهایت از طلا حمایت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید