گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

ورود مجدد طلا به سراشیبی قیمتی!

کدخبر: ۵۲۷۳۵۳
اقتصادنیوز: با انتشار آمار دور از انتظار شاخص مصرف‌کننده در آمریکا در ماه سپتامبر، قیمت طلا در بازارهای جهانی وارد روند نزولی شد.
ورود مجدد طلا به سراشیبی قیمتی!

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از اینکه آمارهای آمریکا نشان داد که نرخ تورم در ماه سپتامبر بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، معاملات آتی طلا روز پنجشنبه با کاهش اندکی مواجه شد.

تام هاینلین، استراتژیست سرمایه گذاری جهانی در مدیریت ثروت بانک آمریکا، در این باره تاکید کرد: «نوسانات اخیر قیمت طلا با انتظارات تورمی همسو است، و توجهی به وضعیت تورم فعلی ندارد. از سوی دیگر شاخص مصرف کننده در روز پنجشنبه، احتمال تداوم سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را افزایش داده است.»

دیروز قیمت اونس طلا برای تحویل در دسامبر 50 سنت یا کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت و پس از معامله به 1648.30 دلار در کامکس به 1677 دلار در هر اونس رسید.

روز پنجشنبه، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص مصرف کننده پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه اوت، ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافت. تحلیل‌گران پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که این رقم  0.2 درصد خواهد بود.

در این گزارش آمده است که تورم سالانه در ماه گذشته 8.2 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران این رقم را یک دهم درصد کمتر پیش‌بینی کرده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید