تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

امید طلا برای گذر مجدد از مرز 2000 دلاری

کدخبر: ۴۸۵۰۴۲
اقتصادنیوز: پس از یک هفته افزایشی دیگر، طلا آماده گذر از مرز 2000 دلار در هر اونس در هفته جاری است. اما چند عنصر فنی وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند تا این اتفاق بیفتد.
امید طلا برای گذر مجدد از مرز 2000 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز طلا علیرغم افزایش شدید نرخ بازدهی خزانه داری آمریکا ، توانست بیش از 1.3 درصد در هفته رشد کند. 

در روز جمعه این هفته، نرخ 10 ساله بازده خزانه داری جهش یافت و  به 2.503% رسید، این رقم بالاترین سطح از  ماه می 2019 بود. در این روز طلای آتی آوریل  حدود 1957 دلار معامله شد.

نیکی شیلز، رئیس موسسه استراتژی فلزات MKS PAMP در این باره تاکید کرد: بازده بالاتر به طور معمول برای طلای بدون بهره، منفی است، اما در حال حاضر، واگرایی مداوم بین این دو طبقه دارایی، حساسیت جدید بازار به تورم و نیاز به خرید همه دارایی‌های واقعی (از جمله طلا) را به عنوان پوشش ریسک نشان می‌دهد.

همچنین نگرانی فزاینده ای مبنی بر معکوس شدن منحنی بازده وجود دارد. تحلیلگران به بازدهی خزانه داری 2 ساله و 10 ساله توجه زیادی خواهند داشت.

unnamed

داده هایی که باید به آن توجه کرد

انتشار میزان تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آمریکا و گزارش میزان اشتغال این کشور دو رویداد مهم تقویم این هفته بازارهای جهانی به شمار می‌رود. تحلیل‌گران بازار تولید ناخالص داخلی اقتصادد آمریکا را 7.1 درصد و میزان اشتغال ماه مارس 2022 را 488هزار شغل پیش‌بینی کرده‌اند.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی ING، در این باره تصریح کرد: « این هفته تعداد مشاغل در کانون توجه قرار خواهند داشت، اما در حالی که می‌دانیم تقاضا به‌طور باورنکردنی قوی است، چالش کمبود نیروی کار برای پر کردن موقعیت‌های خالی موجود است.» 

نایتلی افزود، حدود 500هزار شغل برای ماه مارس پیش‌بینی شده است، انتظارات افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه می را پشتیبانی می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید