گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

پایان خوش هفته برای طلا!

کدخبر: ۵۲۹۰۱۷
اقتصادنیوز: طلا در بازارهای جهانی با افزایش بازدهی روند نزولی را در پیش گرفت، اما مس کاهش ضررهای ناشی از نگرانی های عرضه را کاهش داد.
پایان خوش هفته برای طلا!

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز قیمت طلا دربازارهای جهانی کاهش یافت و به نظر می‌رسد هفته را با روند کاهشی به پایان برساند. افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا بازارها را متزلزل کرد، اما از طرفی قیمت مس برخی از ضررهای خود را در هفته کاهش داد، زیرا معامله‌گر بزرگ کالا ترافیگورا نسبت به کمبود شدید فلز قرمز هشدار دادند.

بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا یک شبه 2.2 درصد جهش کرد و در بالاترین سطح خود از زمان بحران مالی سال 2008 قرار گرفت زیرا انتظارات از تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش شدید نرخ بهره در نوامبر افزایش یافته است. این امر همچنین باعث شد تا دلار پشتوانه خود را حفظ کند، اگرچه دلار برای کاهش هفتگی خفیف آماده شده است.

امروز هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1626.52 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.4 درصد کاهش به 1630.90 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار در این هفته حدود 1 درصد کاهش یافتند که دومین هفته متوالی زیان آنهاست.

قیمت اونس طلا در سال جاری به شدت کاهش یافت و تازگی به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید زیرا افزایش نرخ‌های بهره در بیشتر نقاط جهان هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داد. دورنمای فلز زرد نیز به دلیل انتظارات مبنی بر ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در مبارزه با تورم ضعیف شده است.

Screen Shot 1401-07-29 at 12.32.41

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید