تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

تداوم آسمان ابری برای طلا

کدخبر: ۵۳۰۹۷۳
اقتصادنیوز: تازه‌ترین نظرسنجی Kitco News Gold نشان می دهد هر چند که پیش‌بینی‌ها برای طلا در هفته آتی تا حدودی مثبت است، اما چشم‌انداز روشنی برای این فلز گرانبها مشاهده نمی‌شود.
تداوم آسمان ابری برای طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، طلا این روزها چشم‌انداز روشنی ندارد. طلا این هفته را زیر 1650 دلار در هر اونس به پایان رساند و بعید به نظر می‌رسد که بتوان چشم‌انداز روشنی در میان‌مدت برای آن مشاهده کرد.

به گفته برخی تحلیلگران، بسیاری از سرمایه گذاران همچنان منتظر نشانه‌های واضحی هستند که آیا فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را تا پایان سال کاهش خواهد داد یا خیر.

به گفته تحلیلگران، نشست سیاست پولی فدرال رزرو در 2 نوامبر(چهارشنبه)، نیروی محرکه قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ، گفت: انتظار دارد در هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشد. او تاکید کرد: «تا زمانی که از سوی فدرال رزرو چیزی روشن نشود، طلا همچنان به فروش می رسد. فکر نمی‌کنم در هفته جاری خبر خاصی از فدرال رزرو دریافت کنیم.»

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت انتظار دارد که در هفته جاری یک شیب اندکی صعودی در قیمت طلا مشاهده کند. از 17 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، هفت تحلیلگر یا 41 درصد انتظار دارند قیمت‌ها در هفته جاری افزایش پیدا کند.

در همین حال، 6 تحلیلگر معادل 35 درصد روند بازار در کوتاه مدت را نزولی و چهار تحلیلگر معادل 24 درصد این روند را کم‌نوسان ارزیابی می‌کنند.

پیش‌بینی‌ها در میان سرمایه‌گذاران خرد نیز نسبتا مشابه بود. این هفته 473 پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 200 شرکت‌کننده معادل 43 درصد روندبازار طلا رصعودی،  169 نفر معادل 37 درصد این روند را نزولی و 20 درصد باقی‌مانده بازار را کم‌نوسان پیش‌بینی کرده‌اند.

unnamed

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید