گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز، سکه و طلا

قیمت دلار پیشروی کرد/ریزش نرخ طلا و سکه رسمی

کدخبر: ۵۴۱۹۸۵
اقتصادنیوز: بازار جهانی طلا امروز شاهد سقوط قیمت اونس طلا بود. قیمت سکه رسمی هم ریزش کرد اما قیمت طلا ۱۸ عیار مسیر صعود را دنبال کرد.
قیمت دلار پیشروی کرد/ریزش نرخ طلا و سکه رسمی

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه برخلاف روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود.

شوک صعودی به نرخ دلار

تحلیلگران ارزی معتقدند که پیام افزایش نرخ دلار از بازار هرات و سلیمانیه به تهران صادر شد. گفته می شود بازیگران ارزی در ۲ بازار یاد شده امروز آرایش صعودی به خود گرفته بودند و همین امر موجب کاهش قدرت معامله گران کاهشی در تهران شد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا رنج بود و همین امر موجب شد تا سطح انتظارات برای اسکناس آمریکایی بالا برود.

ترمز نرخ دلار کشیده می شود؟

افزایش قیمت دلار در بازار امروز درحالی بود که روز گذشته عده ای از معامله گران می گفتند با سفر نمایندگان آژانس به تهران و تزریق عرضه ترمز نرخ دلار کشیده می شود.

با این حال تحلیلگران فنی معتقدند که بدون تغییر انتظارات نمی توان به صورت میان مدت با عرضه، قیمت را در مسیر نزولی قرار داد.

تداوم پیشروی نرخ دلار توافقی و متشکل در کانال۳۶ هزار

قیمت دلار توافقی هم امروز مانند روز گذشته در کانال ۳۶ هزار تومان معامله شد. اسکناس آمریکایی امروز به صورت توافقی در محدوده ۳۶ هزار و ۴۰۹ تومان به کار خود پایان داد که در مقایسه با عصر دیروز کمتر از ۱۰۰ تومان بالاتر بود.

نرخ دلار متشکل هم امروز در محدوده ۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت دلار متشکل در ابتدای کانال ۳۶ هزار تومان بسته شده بود.

 پاول، بازار طلا را بهم ریخت

بازار جهانی هم شاهد اتفاقات مهمی است. بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 0.5% افزایش داد و به 3.5% رساند. ایندکس دلار امریکا پس از اظهارات سختگیرانه جروم پاول درباره سیاست‌های پولی فدرال رزرو تقویت شد. همین امر  باعث شده قیمت  اونس از 1810 دلار تا 1780 دلار سقوط کند.

افزایش قیمت طلا در ایران

با این حال قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران امروز برخلاف بازار جهانی حرکت کرد. قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 693 هزارو 200 تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل 36 هزار تومان گران تر بود.

ریزش قیمت سکه رسمی

گفته می شود قیمت سکه رسمی امروز  بر خلاف مسیر افزایشی دلار و طلا حرکت کرده است. قیمت هر قطعه سکه امامی به صورت رسمی عصر امروز نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد و بر روی ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

سکه بازان می گفتند در صورتی که این فلز گران بها بالای خط۱۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان برسد، باید انتظار برگشت افزایشی ها به بازار سکه را داشت.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید