گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

پیش‌بینی روزهای بد برای طلا!

کدخبر: ۵۴۲۱۰۰
اقتصادنیوز: آمار اخیر منتشر شده از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو نشان از آن دارد که چالش‌های اقتصادی این مناطق در سال جدید نیز روی بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهد بود.
پیش‌بینی روزهای بد برای طلا!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا  امروز روندی کاهشی به خود گرفت. نگرانی‌های فزاینده از تداوم رکود اقتصادی با سیگنال‌هایی که از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ در زمینه اعمال افزایش‌های جدید در نرخ‌های بهره، تشدید شد.

در حالی که فلز زرد در اوایل این هفته با توجه به نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی آمریکا بخشی از سرمایه‌ها را جذب کرده بود، پس از هشدار فدرال رزرو مبنی بر اینکه شاید نرخ های بهره آمریکا به سطوح بالاتر از حد انتظار برسد ، روندی معکوسی به خود گرفت. به دنبال آن بانک مرکزی اروپا نیز اعلام کرد که به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد.

مجموعه ای از داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا و منطقه یورو نیز نشان داد که هر دو اقتصاد زیر تیغ تورم بالا و افزایش نرخ های بهره قرار گرفته اند.

امروز هر اونس طلا در حدود 1776.15 دلار ثابت بود،  معاملات آتی طلا  نیز در حدود 1787.05 دلار در هر اونس ثابت بود. پیش‌بینی می‌شود بازدهی طلا در این هفته 1.1 درصد منفی شود.

gold_3d_b_o_usd_x

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید