تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

گرمی بازار طلا در آخرین روزهای سال!

کدخبر: ۵۴۲۴۰۲
اقتصادنیوز: تازه‌ترین گزارش کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان به‌طور قابل‌توجهی نسبت به روند بازار طلا در آستانه آخرین هفته معاملاتی سال 2022 خوش‌بین هستند.
گرمی بازار طلا در آخرین روزهای سال!

به گزارش اقتصادنیوز ، به‌رغم مواضع تهاجمی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ در زمینه نرخ سود وتلاش برای مهار تورم،  بازار طلا همچنان در حدود 1800 دلار در هر اونس باقی‌مانده است و پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده این بازار تا حدود زیادی مثبت است.

 تازه‌ترین گزارش کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان به‌طور قابل‌توجهی نسبت به روند بازار طلا در آستانه آخرین هفته معاملاتی سال 2022 خوش‌بین هستند. در عین حال، تحلیلگران وال استریت کمی محتاط ترند و بسیاری بر این  باور هستند که کاهش احتمالی قیمت طلا می‌تواند یک فرصت استراتژیک برای خرید به شمار رود.

اگرچه فدرال رزرو نشان داده است که تقریباً آماده توقف چرخه انقباض خود نیست، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که بازار شروع به تعدیل موضع تهاجمی خود کرده است.

کریستوفر وکیو، رئیس معاملات آتی و فارکس در Tastylive.com، تاکید کردکه رشد اقتصادی ضعیف‌تر به کاهش بازدهی واقعی می‌انجامد، همچنان از طلا در حدود 1800 دلار در هر اونس حمایت می‌کند.

unnamed

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 9 تحلیلگر یا 45 درصد نسبت به بازار طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند، در مقابل پنج تحلیلگر، معادل 25 درصد، این بازار را نزولی و شش تحلیلگر هم آن را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین وال‌استریت درباره بازار، 772 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 437 نفر معادل با 57 درصد بازار را صعودی، 202 معادل با 26 درصد آن را نزولی و مابقی روند بازار طلا را کم‌نوسان پیش‌بینی کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید