تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

روزهای آرام برای طلا در بازارهای جهانی

کدخبر: ۵۳۷۳۵۹
اقتصادنیوز: طلا در تلاش است تا بتواند سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند اما به نظر می‌رسد هفته کم نوسانی را داشته باشد.
روزهای آرام برای طلا در بازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز ، به نظر می‌رسد با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش نرخ بهره در ماه آینده و تا سال 2023  توسط فدرال‌رزرو، در روزهای اخیر سرمایه گذاران خرد در مورد طلا بسیار هیجان زده شده‌ باشند.

با این حال، تحلیلگران وال استریت متقاعد نشده‌اند که طلا آماده گذار از سطح فعلی خود باشد. بسیاری نیز بر این باور هستند که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، در این باره تاکید می‌کند: در حالی که علاقه فزاینده‌ای به طلا وجود دارد، او انتظار دارد که قیمت‌ها از سطح فعلی پایین‌تر بیایند. به نظر می‌رسد بازار طلا به یک محرک جدید برای بالا بردن قیمت‌ها به بالای 1800 دلار در هر اونس نیاز داشته باشد.

او گفت: «همه بر روی فدرال رزرو و چگونگی افزایش نرخ بهره متمرکز هستند. من فکر می‌کنم تا زمان تصمیم فدرال رزرو، طلا نسبتاً ثابت خواهد ماند.»

unnamed

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، هفت تحلیلگر یا 44 درصد، بازار طلا را کم‌نوسان،  6 تحلیلگر معادل 38 درصد  آن را صعودی و سه تحلیلگر معادل 19 درصد این بازار را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها، 1054 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد 667 نفر معادل63 درصد روند قیمت طلا در هفته آینده را افزایشی، 24 درصد کاهشی و 13 درصد کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید