تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

خیز خرده‌فروش‌ها برای رسیدن به طلای 2279 دلاری

کدخبر: ۵۴۴۰۵۸
اقتصادنیوز: به گفته برخی از تحلیلگران، سرمایه گذاران از طلا تا سال 2022 ناامید شده‌اند زیرا طلا نتوانست به وظیفه سنتی خود به عنوان محافظ تورم عمل کند.
خیز خرده‌فروش‌ها برای رسیدن به طلای 2279 دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار طلا در حال آماده شدن برای پایان سال در قلمروی نسبتاً کم‌نوسان است، زیرا قیمت ها روی 1800 دلار در هر اونس ثابت مانده‌اند. پس از یک سال نسبتاً ناامیدکننده که این فلز گرانبها در تلاش برای جلب توجه سرمایه گذاران بود. به اعتقاد برخی از تحلیلگران، سرمایه گذاران از طلا تا سال 2022 ناامید شده‌اند زیرا طلا نتوانست به وظیفه سنتی خود  به عنوان محافظ تورم عمل کند.

سالی که قیمت مصرف کننده به بالاترین سطح خود در بیش از 40 سال گذشته رسید. با این حال، به دلیل سایه سنگین تورم، فدرال رزرو مجبور شد نرخ بهره را تا 425 واحد پایه افزایش دهد که تهاجمی ترین سیاست آن در بیش از 4 دهه اخیر به شمار می‌رفت.

افزایش نرخ بهره آمریکا باعث شد بازده واقعی اوراق قرضه بالاتر رفته و ارزش دلار آمریکا به بالاترین میزان در 20 سال گذشته برسد که این دو پارامتر چالش‌آفرین برای طلا بوددند.

با این حال، با پایان یافتن چرخه انقباض فدرال رزرو، این پارامترهای چالش‌زا به آرامی فروکش کردند. تحلیلگران معتقدند که نرخ بهره صندوق های فدرال رزرو در نیمه اول سال 2023 به بالای 5 درصد خواهد رسید.

اما به طور کلی بازار طلا دوباره مورد توجه قرار گرفته است زیرا به نظر می رسد نوری در انتهای تونل وجود دارد. طلا در سه ماهه پایانی سال 2022 با افزایش 11 درصدی قیمت ها از پایین ترین سطح دو سال گذشته به 1800 دلار در هر اونس افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش قیمت طلا باعث ایجاد علاقه جدید صعودی در بین سرمایه گذاران خرده فروشی شده است. هفته گذشته کیتکو نیوز نظرسنجی سالانه چشم انداز خود را برگزار کرد و از خوانندگان پرسید که قیمت طلا در سال 2023 به کجا ختم می شود.

بر اساس نتایج، سرمایه گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ها به بالاترین حد خود و بالاتر از 2000 دلار در هر اونس برسند.

در هفته گذشته 1213 پاسخ دهنده در نظرسنجی چشم انداز آنلاین کیتکو شرکت کردند. میانگین قیمت هدف در میان شرکت کنندگان 2279 دلار در هر اونس بود. در سمت نزولی، تنها 111 نفر، یعنی تقریبا 9 درصد از پاسخ دهندگان شاهد کاهش قیمت طلا به زیر 1800 دلار در هر اونس در سال آینده بودند.

سرمایه گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به بسیاری از تحلیلگران و موسسات مالی وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا تمایل بیشتری دارند. دیدگاه فدرال‌رزرو یکی از صعودی ترین ها در زمینه طلا است و در چشم انداز سال 2023 خود اعلام کرده است که فلز زرد مسیری برای رسیدن به 2000 دلار در هر اونس در سال آینده دارد.

مایکل ویدمر، استراتژیست کالای بانک آمریکا در پیش بینی چشم انداز خود تاکید می‌کند: زمانی که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، باید بازار خوبی برای طلا ایجاد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید