تحلیل‌گران بازارهای جهانی پیش‌بینی کردند

طلای ۳۰۰۰دلاری در ۲۰۲۳!

کدخبر: ۵۴۵۲۴۴
اقتصادنیوز: طلا در سال 2023 می‌تواند ایام خوبی را سپری کند.
 طلای ۳۰۰۰دلاری در ۲۰۲۳!

به گزارش اقتصادنیوز ، روزهای پایانی سال 2022 برای طلا همراه با تداوم روند صعودی قیمت‌ها بود. از ابتدای نوامبر، قیمت اونس طلا در بازاراهای جهانی تقریبا 13 درصد افزایش یافته است.

ارقام اقتصادی اخیر آمریکا نشان می دهد تورم و مخارج مصرف کننده کمتر ازپیش‌بینی‌ها بوده است، بازارها همچنان به قیمت گذاری ادامه می دهند. این داده ها می تواند باری را از دوش فدرال رزرو بردارد و به آن اجازه دهد تا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

سال ترن هوایی برای معامله گران طلا

قیمت طلا بین پایان ژانویه 2022 تا اوایل مارس 16 درصد افزایش یافت و به بالاترین رکورد قبلی خود یعنی 2075 دلار در اونس در آگوست 2020 رسید. این افزایش قیمت با تهاجم روسیه به اوکراین که سرمایه گذاران را از دارایی های پرخطر دور کرد و به سمت پناهگاه‌های سنتی مانند طلا سوق داد، تقویت شد.

با این حال، پس از آن که فدرال‌‌رزرو اولین افزایش نرخ بهره را در اواسط مارس 2022 ارائه کرد، قیمت طلا تغییر جهت داد. کاهش قیمت طلا با ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سه ماهه سوم 2022 شتاب گرفت.

طلا از بالاترین حد خود در ماه مارس تا سپتامبر 22 درصد از دست داد، زمانی که به 1615 دلار در هر اونس رسید. این واقعیت که خرس‌ها نتوانستند در سه موقعیت مختلف در نیمه دوم سال 2022 به زیر 1600 دلار در هر اونس برسند، به گاوهای بازار طلا کمک کرد تا نبض نوسانات پایان سال را در دست بگیرند.

چشم انداز 2023 برای قیمت طلا

این روزها زمانی است  که تحلیلگران و استراتژیست ها چشم انداز خود  نسبت به تحولات اقتصادی سال آتی را به اشتراک می گذارند. یکی از شگفت انگیزترین از این چشم‌اندازها برای سال 2023 شامل پیش بینی بانک ساکسو  است. طبق این پیش‌بینی قیمت اونس طلا در سال 2023 به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید، یعنی حدود 66 درصد افزایش خواهد یافت.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک، معتقد است که قیمت طلا به دلیل سه عامل کلیدی: ذهنیت «اقتصاد جنگ» که طلا را از ذخایر خارجی جذاب‌تر می‌کند، سرمایه‌گذاری در امنیت ملی و افزایش نقدینگی جهانی، می‌تواند در نهایت از 3000 دلار فراتر رود.

هانسن معتقد است که قیمت طلا در سال 2023 معامله می‌شود: «طلا به 2075 دلار نزدیک می‌شود و به حداقل 3000 دلار در سال آینده می‌رسد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید