کدام معامله‌گران بازار ارز و طلا را به هم زدند؟

جدایی مرموز یورو از دلار/نبض بازار در دست ربع سکه است!

کدخبر: ۵۴۷۸۶۳
در بازار سه‌شنبه شایعه شده بود مسیر دلار از هرات به تهران مسدود شده است. این خبر اگرچه به نفع گروه افزایشی بود اما چون عده‌ای برنامه بازارساز را برای بردن معامله‌گران بزرگ به زیان می‌دانستند، نشر اثر نشد.
جدایی مرموز یورو از دلار/نبض بازار در دست ربع سکه است!

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار ارز روز سه‌شنبه قیمت‌ دلار مثل دوشنبه بود. تنها استثنا بازار یورو بود که به دلیل افزایش نرخ برابری جهانی کانال عوض کرد.

جدایی مرموز یورو از دلار

در «کف بازار» چهارشنبه هفته گذشته درمورد جدایی مرموز یورو از دلار صحبت شد و گفته شد که فروش این ارز کم شده است و حتی نرخ ان برخلاف دلار که کاهشی بود افزایش پیدا کرده است.

چرایی این پدیده را عده‌ای از معامله‌گران به پیش‌بینی افزایش برابری یورو جهانی در برابر شاخص دلار می‌دانستند که این اتفاق در روز سه‌شنبه افتاد و افزایش برابری یورو نسبت به دلار در بازار جهانی در 7 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

تصمیم نهایی دولت درباره یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در 1402

اثر این اتفاق در بازار داخلی این بود که نرخ توافقی یورو در بازار متشکل وارد کانال 43 هزار تومان و در بازار به بالای 44 هزار تومان رفت.

اثر ربع سکه در کاهش قیمت ها در بازار سکه

به گزارش اکوایران، در بازار سکه هم قیمت‌ها کاهشی بودند. مهمترین عامل کاهش قیمت‌ها در بازار فعل و انفعالات ربع سکه است. بازارساز قصد دارد 500 هزار ربع سکه عرضه کند.

این میزان عرضه ربع سکه در بازار، از منظر برخی معامله‌گران می‌تواند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. خصوصا که برخی اعتقاد دارند یکی از برنامه‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار، بازی با حباب سکه‌ است. کاهش حباب سکه می‌تواند سیگنالی برای کاهش قیمت دلار باشد.

برادر کوچک نبض بازار را به دست گرفت

معامله‌گران در صحبت‌های خودشان اشاره داشتند برادر کوچک نبض بازار را در دست گرفته است. منظور از برادر کوچک ربع سکه بود. ربع سکه کوچکترین قطعیست که در بازار پرمعامله و پرتقاضا است.

هم سرمایه‌گذاران خرد گرایش به آن دارند و هم برخی از سرمایه‌گذاران نیم‌چه کلان در این بازار نوسان‌گیری می‌کنند. عرضه روز شنبه موجب شده است آن‌ها از بازار فعلا عقب‌نشینی کنند و سرما‌یه‌های خودشان را برای خرید در این روز تجهیز کنند.

آرامش قبل از طوفان در بازارها

البته برخی دیگر اعتقاد دارند آرامش کنونی بازار نشاندهنده وضعیت قبل از طوفان است. این گروه اعتقاد دارند سیاست‌های مالیاتی که مثل سال 96 و بعد از آن به کار گرفته می‌شود، اجازه نمی‌دهد سود بالایی نصیب معامله‌گران شود.

پیام استراحت قیمت ها

آن‌ها برخلاف گروه اول تصور می‌کنند استراحت قیمت‌ها در بازار نشانه رشد شارپی بعدی نیست، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز یک سقوط هدایت‌شده از طرف بازارساز باشد.

البته گروه اول یا مدافعان خرید ربع سکه اعتقاد دارند اگر خبر مثبتی از تحولات سیاسی نیاید، خرید روز شنبه باوجود احتمالات مالیاتی به صرفه است.

تنها نکته‌ای که در بازار روی آن حساسیت وجود دارد این است که در ابلاغیه بورس کالا قید شده که ربع سکه بدون وکیوم تحویل داده می‌شود. معامله‌گران در بازار سه‌شنبه گوشزد می‌کردند که حتما قبل از تحویل آن از سالم بودن آن مطمون شوید چرا که در صورت وجود خط و خش و زدگی آن را در بازار ارزان‌خری می‌کنند.

8tpO58P48nLr

مسیر دلار از هرات به تهران مسدود شد؟

در بازار سه‌شنبه شایعه شده بود مسیر دلار از هرات به تهران مسدود شده است. این خبر اگرچه به نفع گروه افزایشی بود اما چون عده‌ای برنامه بازارساز را برای بردن معامله‌گران بزرگ به زیان می‌دانستند، نشر اثر نشد.

بازار در برابر این شایعه با احتیاط برخورد کرد و معامله‌گران بر اساس آن موقعیت نگرفتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید