گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

خوش‌بینی تحلیل گران نسبت بازار طلا در هفته آتی!

کدخبر: ۵۴۸۶۸۵
اقتصادنیوز: در حالی که روند طلا در هفته های اخیر در بازارها جهانی صعودی بوده است، تحلیلگران به سرمایه گذاران توصیه می‌کنند که در این بازار محتاطانه حرکت کنند.
خوش‌بینی تحلیل گران نسبت بازار طلا در هفته آتی!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا  در اولین هفته معاملاتی کامل سال 2023 در بالاترین سطح هشت ماهه  به پایان رساند.  اولین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز در سال 2023 نشان می‌دهد که نگاه تحلیلگران وال استریت و همچنین سرمایه‌گذاران خرده فروش به بازار طلا کاملا مثبت است. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند رسیدن به هدف 2000 دلار در هر اونس فقط نیاز به زمان دارد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در این باره تصریح کرد: «کشش تا 2000 دلار وجود دارد.»

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، نیز در این باره تصریح کرد که او نیز نسبت به طلا خوش بین است اما به سرمایه گذاران توصیه می کند در سطوح فعلی خرید نکنند.

 

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 11 تحلیلگر، معادل61 درصد روند بازار را مثبت،سه تحلیلگر، معادل 17 درصد این روند رامنفی و 22 درصدکم‌نوسان ارزیابی کرده اند.

825 خرده فروش نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند، از این تعداد، 524 نفر معادل 64 درصد به وضعیت طلا در این هفته خوش‌بین بودند، 190 نفر معادل 23 درصد روزهای بدی را برای طلا پیش‌بینی کردند و 111  نفر معادل13 درصد این بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید