گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

رکود اقتصادی در آمریکا افزایش می‌یابد/ طلا در حوالی سقف 8 ماه اخیر

کدخبر: ۵۴۹۹۰۰
اقتصادنیوز: هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1930 دلار و 90 سنت رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در حدود 1932.35 دلار در هر اونس ثابت ماند.
رکود اقتصادی در آمریکا افزایش می‌یابد/ طلا در حوالی سقف 8 ماه اخیر

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا روز جمعه پس از افزایش شدید در معاملات قبلی، به بالاترین حد 9 ماه اخیر رسید و در بحبوحه افزایش تقاضای پناهگاه امن و عدم اطمینان فزاینده در مورد مسیر سیاست پولی آمریکا، برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت.

قیمت‌ فلز زرد در معامله قبل افزایشی بود و همزمان با افت شدید بازارهای سهام همراه شد. درآمد پایین‌تر از حد انتظار شرکت‌ها و داده‌های اقتصادی ، نگرانی‌ها نسبت به افزایش رکود اقتصادی بیشتر شد.  لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه گفت که با توجه به اینکه فشارهای قیمتی همچنان نزدیک به بالاترین حد در 40 سال گذشته است، با وجود نشانه‌هایی از کاهش تورم، باید نرخ‌های بهره همچنان بالا بماند. اظهارات او منعکس کننده تعهدات مشابه سایر مقامات فدرال رزرو در این هفته بود.

هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1930 دلار و 90 سنت رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در حدود 1932.35 دلار در هر اونس ثابت ماند. هر دو ابزار نزدیک به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 معامله شدند. پیش‌بینی می‌شود بازدهی طلا در این هفته حدود 0.6 درصد باشد.

gold_3d_b_o_usd_x (1)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید