گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی؛

قیمت طلا عقب نشینی کرد /بهبود ارزش دلار+نمودار

کدخبر: ۵۵۱۴۸۸
پس از اینکه داده‌ها نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم بیشتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت طلا از بالاترین سطح 9 ماهه خود در روز پنجشنبه به شدت عقب نشینی کرد.
قیمت طلا عقب نشینی کرد /بهبود ارزش دلار+نمودار

براساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در روز جمعه اندکی تغییر کرد. بازارهای فلزات قبل از انتشار شاخص تورم فدرال رزرو کاهش یافتند، در حالی که بهبود ارزش دلار نیز به دنبال ارقام رشد اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، قیمت ها را تحت فشار قرار داد.

پس از اینکه داده‌ها نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم بیشتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت طلا از بالاترین سطح 9 ماهه خود در روز پنجشنبه به شدت عقب نشینی کرد، حتی با وجود اینکه روندهای اساسی نشان دهنده ضعف اقتصادی بیشتر بود. اما این آمار همچنان باعث بهبود اشتها به ریسک شد و به دلار کمک کرد تا از پایین ترین سطح هشت ماهه خود در برابر سبدی از ارزها بازگردد.

اکنون تمرکز بر روی شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه دسامبر است که انتظار می رود نسبت به ماه قبل کاهش بیشتری داشته باشد. اما انتظار می‌رود این رقم همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باشد.

هر اونس طلا در 1929.82 دلار ثابت ماند، در حالی که قیمت های آتی طلا به 1929.80 دلار در هر اونس کاهش یافت. این دو ابزار در روز پنجشنبه 0.8 درصد سقوط کردند و قرار بود در این هفته حدود 0.2 درصد رشد کنند.

ترکیبی از تقاضای پناهگاه امن و انتظارات افزایش کمتر شدید نرخ بهره در آمریکا، طلا را در شش هفته گذشته تقویت کرد و فلز زرد اکنون بیشتر زیان خود را تا سال 2022 جبران کرده است.

قیمت شمش نیز حدود 140 دلار کمتر از بالاترین رکورد سال 2022 معامله می شود.

gold_3d_b_o_usd_x (3)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید