صورت‌جلسه فِد منتشر شد

قیمت طلا و بیت‌کوین ریخت /ادامه فشارهای نزولی به بازار

کدخبر: ۵۵۷۱۰۴
تقریبا تمام مقامات فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره را گرفته اند و همچنین بر این باورند که خطر اصلی تورم بالا است و این موضوع سیاست پولی فدرال رزرو در جلسات بعدی را شکل می دهد.
قیمت طلا و بیت‌کوین ریخت /ادامه فشارهای نزولی به بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایرن، در روزی که گذشت پس از انتشار صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو هم بازار رمزارزها و هم بازار طلا نزولی شد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز چهارشنبه تا سطح قیمتی ۱۸۲۵ دلار پایین آمد. افزایش ارزش دلار پس از انتشار صورت جلسه فدرال رزرو فشار نزولی بیشتری به قیمت فلز زرد وارد کرد.

این صورت جلسه نشان می داد که دوباره مقامات بانک مرکزی آمریکا مواضع انقباضی برای رام کردن تورم گرفته اند.

این سند نشان می داد که فدرال همچنان می تواند برای مدتی بیشتر از چیزی که پیش بینی می شد در حالت انقباضی باقی بماند. مخصوصا اگر به این نکته نیز توجه کنیم که در کنار مقاومت تورم آمریکا برای کاهش، قدرت بازار کار این کشور نیز دست فدرال رزرو را باز گذاشته است.

تقریبا تمام مقامات فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره را گرفته اند و همچنین بر این باورند که خطر اصلی تورم بالا است و این موضوع سیاست پولی فدرال رزرو در جلسات بعدی را شکل می دهد. با این تفاسیر احتمالا فشار نزولی بر قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بازار رمزارزها نیز پس از انتشار این گزارش روندی نزولی داشت. بیت کوین نیز در واکنش به احتمال شدت عملیات انقباضی فدرال رزرو ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به کانال ۲۳ هزار دلاری سقوط کرد.

اتریوم نیز امروز بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و در آستانه از دست دادن کانال ۱۶۰۰ دلاری قرار گرفت. این در حالی بود که در روزهای اخیر دومین رمزارز بزرگ جهان تا کانال ۱۷۰۰ دلاری پیشروی کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید