گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران،

پشت پرده صعود قیمت دلار و سکه / دلار و سکه تغییر کانال دادند!

کدخبر: ۵۷۹۹۴۹
اقتصادنیوز: پیش از شروع معاملات نقدی تهران ، تحلیلگران اقتصادی قیمت دلار تهران از مسیر هرات را پیش بینی کرده بودند و گفته بودند در صورتی که امروز دلار در بازار ارز هرات بالای پله هشتم کانال چهارم تثبیت شوداین امر ممکن است موج جدید در تهران در معاملات ارزی تهران ایجاد کند.
پشت پرده صعود قیمت دلار و سکه / دلار و سکه تغییر کانال دادند!

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار امروز سه شنبه 23 خرداد ماه در بازار ارز هرات با گپ مثبت باز شد. اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی بازار یاد شده با رشد تقریبا 250 تومانی نه تنها وارد کانال جدید شد بلکه به یک مرز حساس رسید.

دلار هرات دو کانال عوض کرد!

فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار در کانال جدید به بالای مرزهای حمایتی و مقاومتی برسد احتمال تغییر مجدد کانال وجود دارد.در بازار امروز این اتفاق افتاد و هرات امروز دو کانال عوض کرد.

پیش از شروع معاملات نقدی تهران ، تحلیلگران اقتصادی قیمت دلار تهران از مسیر هرات را پیش بینی کرده بودند و گفته بودند در صورتی که امروز دلار در بازار ارز هرات بالای پله هشتم کانال چهارم تثبیت شوداین امر ممکن است موج جدید در تهران در معاملات ارزی تهران ایجاد کند. 

نرخ حواله درهم صعودی شد

امروز فقط دلار نبود که با گپ مثبت باز شد؛ نرخ حواله درهم نیز در شروع معاملات امروز تقریبا 200 تومان نوسان صعودی را ثبت کرد و در انتهای معاملات تقریبا 550 تومان از قیمت نقدی دیروز بالاتر بود.  

پشت پرده صعود قیمت دلار در بازار/ خبر داغ بازار دلار 

دسته ای دیگر در باره موج صعودی بازار امروز نظر متفاوت تری داشتتند.این دسته با اشاره به آزادسازی مبالغ حساب وکالتی  خودرو  در روز چهارشنبه، می گفتند  باتوجه به اینکه قیمت در ناحیه مناسبی برای خرید  است، مبالغ آزاد شده می‌تواند به  بازار ارز و سکه بیاید.بنابراین دسته ای از معامله گران مدعی بودند جو خرید امروز احتمالا ناشی از سیاستی بود که تقاضای جدید دلار با قیمت های پایین نباشد.

آن طور که در خبرها آمده ۵۰ هزار متقاضی خرید خودرو از مرحله دوم فروش یکپارچه انصراف داده اند.به عقیده برخی از معامله گران در صورتی که بخشی از این نقدینگی وارد بازار ارز شود احتمال تداوم صعود قیمت دلار محتمل است. 

بررسی ها نشان می دهد که دلار فردایی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش تمام مسیر کاهشی را که به واسطه اخبار و سیگنال های مثبت رفته بود را پس گرفت.عده ای از معامله گران به طنز می گفتند ریال ایران دوباره وارد بحران میان میانسالی شد.

سیگنال  مهم در خصوص ارزهای بلوکه شده 

در جبهه مقابل کاهشی‌های بازار معتقدند اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده در روزهای آینده می‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد.احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد- در تازه ترین اظهاراتش در مورد آزادسازی اموال بلوکه شده ایران گفته  وزارت خارجه و بانک مرکزی برای آزاد شدن ارزهای بلوکه شده مشخصاً مورد کره جنوبی و نظایر آن اقداماتی انجام می‌دهند که پیشرفت خوبی داشته و امیدوار هستیم در هفته‌های آینده شاهد رویت نتایج عملی آن در اقتصاد باشیم و به بازار ارز ثبات‌بخشی کند.

محمد شیریجیان -معاون اقتصادی بانک مرکزی- هم گفته در آستانه‌ آزادسازی بخش مهمی از منابع ارزی بلوکه شده هستیم و تنها در سه فقره ۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده در کشورهای مختلف داریم و تلاش‌های بسیار مناسبی برای آزادسازی آن ها صورت گرفته است.

افت قیمت ها در بازار  رسمی 

امروز اگرچه بازار غیر رسمی شاهد نوسان صعودی قیمت دلار بود اما در بازار رسمی قیمت دلار و... اندکی افت کرد. قیمت دلار امروز  سه‌‌‌شنبه 23 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش 92 تومانی نسبت به روز قبل در سطح 41 هزار و 422 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 44 هزار و 512 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل کاهش تقریبا 100 تومانی داشته است.قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 279 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 656 تومان، 40 هزار و 465 تومان و 10 هزار و 253 تومان درج شده است.

پیشروی قیمت طلا 18 عیار 

قیمت اونس طلا در بازار امروز تا نزدیک 1970 دلار پرش کرد اما دوباره ریزشی شد و به سمت محدوده 1948 دلار برگشت.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار طبق سایت اتحادیه و ارز عصر امروز 2 میلیون و 318 هزار و 100 تومان بود که در مقایسه با دیروز 41 هزار و 300 تومان بالاتر بود. 

موج صعودی قیمت سکه امامی

بازار سکه هم امروز شاهد موج صعودی قیمت سکه امامی بود. پیش از شروع معاملات امروز بازار سکه،برخی از فعالان اقصادی گفته بودند قیمت دلار در یک محدوده حساسی قرار گرفته و در صورتی که در روز جاری به مسیر صعودی روز دوشنبه ادامه دهد این امر ممکن است‌ خیال خریداران را تا حدودی راحت کند‌ و آنها ریسک خرید سکه را به جان بخرند.

در بازار امروز این پیش بینی به وقع پیوست؛ بعد از رشد قیمت دلار ، قیمت سکه از کانال 28 میلیون تومان وارد کانال 29 میلیون تومان شد و تا پله سوم این کانال بالا رفت.این قیمت در واقع رشد تقریبا 1 میلیون و 300 هزار تومانی قیمت سکه در روز سه شنبه را نشان می دهد. با این حال عصر امروز با شل شدن نرخ طلای جهانی از سرعت افزایشی قیمت سکه هم کاسته شد و در مرز 29 میلیون تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید