گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران،

لمس کوتاه کانال قیمت جدید توسط دلار/ سکه خیز برداشت

کدخبر: ۵۸۲۰۶۶
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در بازار امروز تقریبا 300 هزار تومان گران شد و تا 28 میلیون و 800 هزار تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات با شل شدن روند صعودی نرخ دلار در محدوده 28 میلون و 700 هزار تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل تقریبا 200 هزار تومان جهش صعودی را نشان می دهد.
لمس کوتاه کانال قیمت جدید توسط دلار/ سکه خیز برداشت

به گزارش اقتصادنیوز ، بنا به ادعای برخی از معامله گران  امروز شنبه 3 تیر ماه قیمت دلار در بازار هرات با گپ مثبت باز شد.آن طور که این دسته از بازیگران ارزی  مدعی هستند امروز اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده وارد کانال 50 هزار تومان شده است.

بوسه قیمت دلار به کانال جدید

در تهران هم قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز به سمت کانال 50 هزار تومان خیز برداشت وکانال فوق را لمس کرد.با این حال، زور دلار به کانال جدید نرسید و نتوانست مدت زیادی در این کانال ثبات یابد؛ در نتیجه به سمت پله هفتم و هشتم کانال 49 هزار تومان برگشت.این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه بین 200 تا 300 تومان رشد را نشان می دهد.

نرخ درهم صعودی شد 

نرخ حواله درهم نیز امروز در شروع معاملات امروز تا 13 هزار و 850 تومان پیش رفت اما در ادامه روز از سرعت افزایشی آن کاسته شد و در محدوده 13 هزار و 720 تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل 120 تومان بالاتر بود.

اثر سیگنال های منفی برروی قیمت دلار 

به نظر می رسد جناح افزایشی بازار می خواستند با کمرنگ کردن اخبار احتمال توافق ایران و آمریکا و... در بازار قدرتنمایی کنند. طبق اعلام رسانه ها در روز های اخیر  سناتورهای جمهوری‌خواه‌ با طرح جدید خود به دنبال این هستند هر تصمیمی برای تحریم‌های ایران منوط به تأیید کنگره شود.

یک روز قبل از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان لایحه‌ دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران را تصویب کرده بود.این لایحه که با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب ارائه شده بود، اکنون باید در صحن مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود.عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که این اتفاق بیفتد موضوع برجام و توافق با چالش جدیدی روبرو خواهد شد و این امر می تواند بر روی  نرخ دلار تاثیرصعودی بگذارد. در کنار این، اتفاقات داخلی روسیه هم از چشم معامله گران دلار دور نمانده و اخبار سیاسی روسیه  هم در بین برخی از معامله گران تا حدودی برجسته شده بود. 

مرز حمایتی و مقاومتی در بازار دلار 

در شرایط فعلی نرخ دلار نزدیک مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان قرار دارد.به عقیده تکنیکالیست ها در صورتی که نرخ دلار بالای مرز مقاومتی 50 هزار تومان تثبیت بدهد این احتمال وجود دارد که به تدریج به سمت 50 هزار و700 تومان حرکت کند. با این حال اگر از مرز حمایتی 49 هزار و 800 تومان پایین برود احتمال عقبگرد تا پله های پنج و دوم کانال مذکور وجود دارد. 

جهش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز طبق سایت اتحادیه و ارز تا محدوده 2 میلیون و 357 هزار و 400 تومان بالا رفت اما در زمان نگارش این گزارش در حدود 2میلیون و 344 هزار و 400 تومان به فروش رسید که نسبت به پنجشنبه  گذشته 9 هزار و 200 تومان رشد کرده است. 

قیمت سکه امامی هم در بازار امروز تقریبا 300 هزار تومان گران شد و تا 28 میلیون و 800 هزار تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات با شل شدن روند صعودی نرخ دلار در محدوده 28 میلون و 700 هزار تومان معامله شد که نسبت به دو روز قبل تقریبا 200 هزار تومان جهش صعودی را نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید