گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

سیگنال هسته ای به بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۸۳۳۵۶
اقتصادنیوز:فعالان بازار می گفتند با بازگشایی بازار های همسایه در روزهای آینده احتمال نوسانات صعودی در بازار ارز تهران هم محتمل خواهد بود.با این حال عده ای هم باور دارند تا زمانی که بازار های همسایه در تعطیلات به سر می برند احتمال صعود معنادار نرخ دلار در تهران کم است.
 سیگنال هسته ای به بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در هفته گذشته تحت تاثیر تعطیلی بازارهای همسایه به واسطه عید قربان به حالت معلق در آمد و بازار با کاهش تقاضا مواجه شد. با این حال در دو روز پایانی هفته انتشاربرخی تاز اخبار و سیگنال های منفی پیرامون مذاکرات برجام و... باعث شده برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی از احتمال نوسانات صعودی نرخ دلار در روز جاری سخن بگویند. 

 سیگنال هسته ای به بازار دلار

آنتونی بلینکن،  وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری وجود هرگونه مذاکرات هسته‌ای با ایران را تکذیب کرد اما تاکید کرد که  ما همچنان علاقه‌مند به یافتن مسیرهای دیپلماتیک با ایران هستیم.

از سوی دیگر وبگاه میدل ایست‌آی نیز در روز‌های اخیر در مطلبی از توقف مذاکرات جدید ایران و آمریکا خبر داد. میدل ایست‌آی علت توقف را موافقت  نکردن ایران با برخی از خواسته‌های واشنگتن اعلام کرد.

برخی از تحلیلگران مدعی بودند کنار گذاشتن رابرت مالی از نمایندگی آمریکا در امور ایران و سپردن امور به جانشین او می‌تواند دلار را افزایشی کند.

از طرفی هم رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «فرانس 24» گفته برجام در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به عقیده او برجام یک پوسته خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این توافق را مرده بداند اما هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیکی در خصوص آن انجام نمی‌شود.گروسی گفته نوع توافقی که ممکن است بین ایران و آمریکا وجود داشته باشد به تصمیمات سیاسی کشورها مربوط می‌شود. 

پیش بینی قیمت دلار امروز 

فعالان بازار می گفتند با بازگشایی بازار های همسایه در روزهای آینده احتمال نوسانات صعودی در بازار ارز تهران هم محتمل خواهد بود.با این حال عده ای هم باور دارند تا زمانی که بازار های همسایه در تعطیلات به سر می برند احتمال صعود معنادار نرخ دلار در تهران کم است. 

به عقیده دسته ای از  معامله گران اگر قیمت دلار امروز شنبه 10 تیرماه به بالای مرز روانی 50 هزار تومان سرک بکشد؛مقاومت بعدی 50 هزار و 800 تومان خواهد بود؛ اما بازار برای نزول بیشتر حمایت مهم 48 هزار و 800 تومان را دارد.  قیمت دلار  بین دو سطح 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان حمایت مهمی ایجاد کرده که در روزهای گذشته هر وقت به آن رسیده واکنش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید