قیمت طلای جهانی افزایش یافت

کدخبر: ۵۸۴۲۶۱
اقتصادنیوز: قیمت طلا در جهان 6 دلار افزایش پیدا کرد.احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی را افزایش داد.
قیمت طلای جهانی افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، از آنجایی که برخی از تاجران پیش‌بینی کرده‌اند، آمارهای ضعیف اخیر اقتصادی آمریکا می‌تواند فدرال رزرو را بر آن دارد تا در مورد افزایش نرخ بهره تجدیدنظر کند، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت.

 رویترز گزارش داد، سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌های بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.هر اونس طلا در بازارهای جهانی 6 دلار و 77 سنت افزایش یافت و به 1928.41 دلار رسید.

آمارهای اقتصادی آمریکا که دیروز منتشر شد از جمله شاخص مدیران خرید، ضعیف‌تر از انتظار بود و به تقویت قیمت طلا کمک کرد. بازیگران بازار به دقت آمارهای بازار کار را رصد خواهند کرد و مراقب خواهند بود که آیا افزایش نرخ قبلی باعث کند شدن اقتصاد شده است یا خیر.

با این حال تحلیلگران معتقدند که نتیجه نشست ماه ژوئن فدرال رزرو که امروز منتشر می‌شود با توجه به اظهارات جرم پاول در جلسه استماع می‌تواند تند باشد.

سرمایه‌گذاران 90 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره در ماه جولای 0.25 درصد افزایش یابد. احتمال می‌رود که یک افزایش 0.25 درصدی دیگر در ماه نوامبر انجام شود و نرخ بهره را به 5.5 تا 5.75 درصد برساند.

هرچه نرخ بهره بالاتر می‌رود از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد.

به دنبال کاهش فعالیت‌های کارخانه‌ها در آمریکا در ماه ژوئن، تمرکز در این هفته بر گزارش فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید