شرط مهم برای تداوم کاهش قیمت دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۸۶۵۵۱
برخی از تحلیلگران بازار معتقدند در شرایط فعلی شرط تداوم نوسانات نزولی قیمت دلار این است که حباب درهم امارات باید تعدیل شود؛ در غیر اینصورت اگر درهم امارات، دلار تهران را یاری نکند و حباب آن کاهش نیابد،‌ نمی‌توان انتظار تداوم وضع موجود را داشت.
شرط مهم برای تداوم کاهش قیمت دلار / پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته در سراشیبی قرار گرفت.آن طور که برخی رسانه ها اعلام کرده اند اسکناس آمریکایی دیروز تا سطح حمایتی ۴۸هزارو ۵۰۰ تومان پایین آمده بود که نسبت به عصر شنبه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

اثر اخبار سیاسی روی قیمت دلار 

از نگاه فعالان بازار به نظر می رسد یکی از دلایل نوسانات کاهشی نرخ دلار ناشی از سیگنال های سیاسی  در چند روز اخیر بوده است بررسی ها نشان می دهد به دنبال برخی اخبار مثبت از مذاکرات که روز شنبه منتشر شد؛ روند کاهشی ابتدا در معاملات فردایی همان روز آغاز شد و روز گذشته نیز با شدت بیشتری ادامه یافت. برخی منابع خبری روز گذشته خبر دادند که بخشی از تفاهمات غیررسمی و نانوشته ایران و آمریکا، در حال حاضر عملی شده‌ و به نظر می‌رسد که ایران سرعت غنی‌سازی با خلوص بالای اورانیوم را کاهش داده است.

درهم کار دست دلار داد 

از سوی دیگر عقبگرد قیمت دلار در هرات و نرخ حواله درهم کار دست اسکناس آمریکایی در تهران داد و باعث شد نرخ دلار در بازار فردوسی به کف یک ماهه خود برگردد. 

شرط تداوم نوسانات نزولی در بازار دلار 

برخی از تحلیلگران بازار معتقدند در شرایط فعلی شرط تداوم نوسانات نزولی قیمت دلار این است که  حباب درهم امارات باید تعدیل شود؛ در غیر اینصورت اگر درهم امارات، دلار تهران را یاری نکند و حباب آن کاهش نیابد،‌ نمی‌توان انتظار تداوم وضع موجود را داشت.

پیش بینی قیمت دلار امروز 

بررسی تکنیکالی نمودار قیمت دلار نشان می‌دهد که دلار در یک مثلث گرفتار شده که روز قبل خط حمایتی را به سمت پایین شکسته است. در صورتی که دلار پایین این خط حمایتی تثبیت شود روند نزولی اسکناس آمریکایی می‌تواند آن را به سمت حمایت‌های کانال‌های ۴۷ و ۴۳ هزار تومانی سوق دهد. با این حال اگر دلار به مرز 48 هزار و 800 تومان برسد ممکن است دوباره راهی کانال 49 هزار تومان شود.

از سوی دیگر عده ای  از معامله گران می گفتند اگر بازارهای همسایه در روز جاری سیگنال نزول یا صعود به بازار فردوسی ارسال کنند این امر ممکن است جهت انتظارات را تغییر دهد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید